tip om chinese oracover te verwijderen

na 3 jaar dienst besluit ik om mijn oxalys een grondige revisie te geven.ik had volledig de bespanning verwijderd,maar de gekleurde lijm bleef zitten. er kwam alleen een transparante folie af! eerst met aceton proberen te verwijderen maar dit is engelengeduld! toen probeerde ik een stuk afvaloracover en dat is het .zéér gemakkelijk en simpel hoor!gewoon een stuk oracover of monokote erop strijken en dadelijk warm aftrekken en ja alle lijm is verwijderd.
greetz michel

Ik heb ook een hekel aan die chinese cover, bij mij is het probleem echter dat het er niet op blijft zitten. ;)
Mooie HET RC supertucano, en de cover komt eraf als een gepelde banaan.
Moet nog even iemand zoeken die dat voor een paar tientjes kan oplappen,
want ikzelf vlieg eigenlijk alleen met multiplex schuim en coveren kan ik niet. :lol:

Mijn Oxalys heb ik destijds de folie van verwijderd met thinner, dat ging goed.

Eerst alles zoveel mogelijk eraf pulken, en dan met thinner de kleurresten die her en der nog wegzitten. De lijm waarmee ze 'm gelijmd hebben, kan dat hebben.

Daarna was ie ook prima weer te folieen.

Viel qua werk wel mee, maar thinner is niet echt het fijnste spul om mee te werken, dan vind ik jouw tip beter!

De verfstripper gaat ook prima. Het balsa kan de temperatuur hebben (met wat oefenen) maar de folie zeker niet, die krult op en rolt er zo vanaf.

Bij verwijderen van folie deze eerst warm maken en dan pas lostrekken, scheelt een wereld met achterblijvende resten.

Back