Tip voor de liefhebbers....

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door brutus, 10 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wat een ieder met deze info doet, moet hij/zij voor zich weten.

    Ik zag dat JustEngines zeer recentelijk een laatste partijtje ASP boxers binnengekregen heeft.
    Ik heb geen flauw idee hoe groot die partij is, of hoe rap ze de deur uitvliegen, het enige wat ik kan zeggen is dat ALS iemand nog zo'n boxer wil, dat dan NU de tijd is om er een te kopen.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    HELAAS! Ik zie dat ze op zijn....

    Voor degenen die er nog eentje hebben weten te scoren, gefeliciteerd!

    EDIT: via e-mail contact gehad met Andrew van JustEngines, en hoewel de kans klein is, sluit hij de mogelijkheid dat er ooit nog weer ASP motoren (en ik kreeg de indruk dat hij het specifiek over de Boxer had) deze kant uit komen niet 100% uit.

    Ik kan dus alleen maar aanraden om hun site in de gaten te houden....
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2019
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.209
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Meest zal wel direct richting de Britse vliegveldjes zijn afgerold :)
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2019
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik weet het domweg niet waar die motoren allemaal heen gegaan zijn...
    Het volgende weet ik ook pas sinds vanavond, na een e-mail wisseling met Andrew: Het blijkt een serie van 8 stuks geweest te zijn, die eind Augustus bij hun afgeleverd is, en die pas op de site gekomen is toen Just Engines hun site vernieuwde iets van anderhalve maand geleden of zo. Sindsdien hebben ze geleidelijk aan verkocht, en toen ik Zaterdagmiddag om twee uur zag dat ze er waren, bleken er nog twee stuks op voorraad te zijn, maar dat wist ik ook niet.
    Ik heb eerst wat liefhebbers waarvan ik wist dat ze op die motor zaten te azen op de hoogte gesteld, en om half vier 's middags zelf ook een gekocht.
    Bij toeval blijk ik zelf de laatste van het rijtje binnengesleept te hebben. Dat wist ik toen ook nog niet, dat is me vanavond pas duidelijk geworden.
    Ik was er van overtuigd dat de site van JustEngines een real-time "out-of-stock melding" had, maar dat blijkt niet zo te zijn. Want nadat ik de mijne gekocht en betaald had, heb ik van nog twee mensen via whatsapp begrepen dat hun bestelling en betaling ook geaccepteerd was.
    Dus ging ik er Zondagmorgen van uit dat er nog motoren beschikbaar waren en heb ik het ook hier op MBF geplaatst.
    Vanmiddag bleek dat die mensen hun geld terug kregen met excuses dat ze uitverkocht waren.
    Dus achteraf gezien heb ik mischien mensen blij gemaakt met een dode mus, en daarvoor bied ik mijn excuses aan, dat wist ik werkelijk niet, en ik kon het ook niet weten.

    Nogmaals, sorry.

    Andrew heeft wel tegen mij herhaald, dat hij het niet 100% uitgesloten acht dat er mischien nog een paar motoren geleverd gaan worden in de toekomst, want ondanks dat Sanye gestopt is met produceren, leveren ze blijkbaar nog wel reserveonderdelen uit, dus het is niet geheel uit te sluiten dat er ook nog complete motoren samengesteld kunnen uit wat er nog in de magazijnen van Sanye ligt.
    Dus mijn eerdere advies om de site van JE in de gaten te blijven houden blijft van kracht.
    Er gaat sowiso nog een levering van reserve onderdelen aankomen, geen idee wat daar allemaal bij tussen zit.

    Wel is het zo dat volgens "betrouwbare bronnen" Sanye de enige chinese fabrikant was met de kennis, vaardigheden, en machinerie om kleine viertakten te bouwen.
    Die betrouwbare bron is een oud Sanye werknemer die nu bij NGH zit (en Andrew doet zaken met beide bedrijven dus ik neem aan dat hij weet wie wie is in Chinees modelmotorenland), en aangezien NGH wel 30 cc viertakten bouwt maar niet kleiner, is dat blijkbaar toch niet zomaar iets om dat kleine grut in elkaar te priegelen.
    Dus tenzij Sanye de productie weer zou opstarten (erg onwaarschijnlijk, ze zijn er niet voor niets mee gestopt, maar zeg nooit nooit) zal er niet snel een nieuwe fabrikant opstaan ben ik bang.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2019
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.209
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Bijzonder verhaal man! Met name wat je kennis geeft in het tweede deel.
    Jammer, jammer jammer. Maar blijkbaar geen opvolgers?
    Je zou hopen dat Just die boel opkoopt... maar dat zal wel een forse investering zijn.
    Zou ook nog iets voor de Tsjechen zijn om te doen. Nemen in ieder geval de zorgen van Kavan over.
    Dat had zijn deuren van de zomer gesloten. Balen, want die hebben de perfecte brandstoftanks.

    Vreemd is het wel... een hobby die van af de jaren 50 floreerde na 70 jaar langzaam begint weg te zompen.
    Spul is ook onbetaalbaar geworden. Was het vroeger ook wel. Naja...
    Maar in 2003 was het echt heel goed te doen.
    Nu? Nu denk ik... holymolycote... moet het nu zo duur!???
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vind je?
    Ik vind het, om eerlijk te zijn, juist allemaal retegoedkoop geworden. Als ik kijk hoeveel je 30 jaar geleden voor een motor betaalde, en nu? zijn de prijzen nauwelijks gestegen... Maar het geld is wel veel minder waard geworden.
    Vroeger kon ik van de tegenwaarde van een 1,5 cc torretje meer dan een jaar roken, nu hooguit 3 weken. (OK.... ik rook wel veel meer dan vroeger, maar ook weer niet zoveel meer)
     
  7. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Zijn die planten zo duur tegenwoordig? Ghehe
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Och... van 3 gulden 50 toen, naar 11 euro 80 nu.... terwijl een torretje van 110 gulden toen nu 50 of 60 euro kost? reken ze zelf maar om....
     
  9. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Die plantjes moeten nog veel duurder worden..liefst dubbel...
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Och.... ik rook nog steeds voor 3,50 per pakje....

    Maar goed, van mij mag dit draadje gesloten worden, het heeft (achteraf gezien) eigenlijk zijn doel totaal gemist....
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2019
    Huey vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina