tip welke zwever voor beginnend vlieger/bouwer

ben spiksplinternieuw hier en heb een aantal vragen, misschien kan iemand me hiermee op weg helpen. Heb al flink zitten rondspitten in de verschillende forum-onderdelen op zoek naar een geschikt model om te bouwen en te vliegen straks.
De hele thread over de bouw van de medicine Man 60 gelezen(met alle links erin) maar twijfel een beetje over de degelijkheid van het model, daarnaast is het onderwerp al een poosje "dood". Model spreekt me kwa uiterlijk wel erg aan, misschien een tikje groter.
Een aantal wensen/gedachten op een rijtje:
-bouw va tekening (vrij verkrijgbaar)
-middelgrote zwever, twee-asser
-degelijke constructie(waar mogelijk), houtbouw
-geschikt voor helling of hoogstart
-cheap(wie wil dat niet..)
Iets over mijn kennen en kunnen;); jarenlang matrasvliegers gebouwd, handig zat dus maar weet geen snars van modelvliegen. Woon in Rheden tussen IJsel en Posbank, aantal mooie vliegplekken maar vaak "vuile" wind; een stabiel vliegtuig zou dus prettig zijn.
Alle suggesties/tips welkom!
Groet ivar

Ik zou zeker eens kijkje nemen bij Vliegtuig Modelbouwclub Rheden. Ivar. En ook bij hen informeren waar zij goede en veel ervaringen mee hebben. Mocht je daar gaan lessen/vliegen, aanrader, ga dan voor zelfde merk radio-apparatuur en zelfde stick-mode (simulator). De mensen kennen het spul van haver tot gort (instellen zender) en er zij altijd wel reserve-delen (servoheveltje) aanwezig.
www.vmcr.nl

Laatst bewerkt:
Hoi Ron,
had ze al gevonden, contact gehad en ga zeker binnenkort kennis maken. V.a. April mogen ze weer de boer op. Begreep wel dat zelfbouw op de clubavonden op een laag pitje stond maar dat ze dat weer wilden oppakken.
Intussen al wel besloten toch voor de bouw van een Medicine Man te gaan, tekening geprint, spulletjes besteld; moet toch ergens beginnen ;-) Voor de aanschaf van de electronica e.d. mogen de wijze heren van VMCR me iets wijsmaken.

Ik heb zelf ook de Medicine Man gebruikt om na 30 jaar weer de draad van het vliegen op te pakken. Het is een leuk vliegtuigje om te bouwen en hij vliegt makkelijk en langzaam. Bij veel wind wat lastiger te vliegen dus.
Verstevig de romp nog wat extra, waar je hem beetpakt bij het weggooien. Ik kneep hem een keer fijn bij een worp, maar dat is dan in 10 minuten weer gefixed.
Succes.

Back