tips bij springen

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door ronnie_hertog, 15 mrt 2004.

  1. heeft er soms iemand tips vor bij het springen b.v. hoe de schans het best kan staan en hoe je je wagen het beste kan 'behandelen' in de lucht
    mijn schans is ongeveer 40 cm hoog en 1.50 meter lang, het is een soort skatebaan :twisted:

    ronnie
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    je kan, na veel oefenen, doormiddel van het gas en/of rem je auto horizontaal houden.....

    'k denk ook dat je schans wat korter kan.. dan krijg je wat meer hoogte en minder snelheid... iig, dat was bij 't crossfietsen altijd handiger :p
     
  3. als ik vol gas over me schans ga vliegt me wagen 2 meter hoog, kan gewoon over me heen springen
    maar dat van gassen en remmen was ik al achter
    nu alleen nog als je wagen scheef gaat in de lucht

    ronnie
     
  4. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Scheef gaan kun je eenmaal in de lucht niets meer aan doen. Je kunt het alleen voorkomen door récht op de schans te rijden. Een beetje schuine aanloop kan al heel erg fout gaan.

    Greetzz, Robbert
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Komop, de omstanders willen ook wat ;) In de lucht kan je er inderdaad niets meer aan doen. Wat helpt is niet meer sturen als het toch mis gaat. Als je een klein beetje schuin op de schans komt, gewoon laten gaan. Als je gaat corrigeren krijg je hem toch niet meer recht en gaat het alleen maar meer mis. Probeer ook meer toespoor, minder gevoelig op het sturen. Test je aanloop vaak, dan weet je hoe je hem moet sturen zodat hij recht blijft. Stijve vering helpt ook. Dan schiet hij minder weg als hij de schans raakt enz...
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    In ieder geval bij de landing gas los laten om geen klap op je aandrijving te krijgen.
     
  7. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    ik hou mijn gas altijd op de zelfde snelheid als ik aanloop neem en laat hem los als de landing wordt ingezet.
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ik hou een beetje gas. compleet los klapt ook op je aandrijving. Volgas op je aandrijving en motor. gewoon beetje gas erop houden zodat alles mooi blijft draaien zondat dat je motor veel toeren maakt.
     
  9. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Heeft de Savage geen speciale koppeling er inzitten net als de meeste andere off road auto's? die er voor zorgt bij het landen dat er niet te veel spanning om de tanden komt dat ze breken?
     
  10. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    ja hij heeft een slipperclutch duh :p
    maar ja dat geeft natuurlijk nooit garantie dat het allemaal heel blijft bij dat soort krachten
     
  11. nou van al dat springen is me (zelfgemaakte!!!) bodemplaat krom gebogen maar hijs al weer recht
    ik heb vanmiddag een salto geoefend
    das pas moeilijk
    maar ik heb me schans zo neergezet at als ik land dat 'k in het zand land

    ik heb er ook geen slipperclutch opzitten en toch blijven de tandwielen mooi heel

    ow ja ik rijd met een rs4 rally

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    en daar jump jij 2m hoog me :s 8O
    brrrr ocharme die shocks

    ik spring 5m ver en 1m hoog :p met 1/10 op gras, 2wd
     
  13. ik heb er ook fucking harde olie inzitten
    ik heb ff een schans gemaakt van zand en dat is ook wel lache

    nog ff snel een foto van me schans

    [​IMG]

    en morgen ga ik ff actiefoto's maken

    ronnie
     
  14. marvin

    marvin Guest

    die schans is veel te lang, ik zou hem korter en stijler maken :lol: , het is me gelukt om met een 1:8 2wd buggy tegen een geluidswal op te rijden, backflip en weer normaal landen. gelukkig was de auto niet van mij :twisted: :wink:
     

Deel Deze Pagina