tips en trucs F5B

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 4 mrt 2016.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Ok, samenvattend: ga voor een vertraagde motor. De hacker zoals hierboven beschreven is eigenlijk de beste keuze voor een start. Ik herken zelf ook dat de hacker redelijk onverwoestbaar is. Mijn hacker overleeft al menig hotliner en ik heb hem dan al 2e hands overgenomen van Gert-Jan. Als het mis gaat met je hotliner met de hacker erin: uitgraven o_O, !!!, en opnieuw gebruiken. Lukt eigenlijk altijd. Als je al e.e.a. hebt liggen aan vertraging en/of buitenloper is dat natuurlijk ook een prima optie. Desnoods de neus van de hotliner verbouwen zoals Gert-Jan / Theo beschrijven. Als het budget beperkt is, beperk je dan tot zeg 50euro voor een motor. Alles daarboven is eigenlijk een beetje zonde van het geld, tenzij je het gewoon leuk vindt om te experimenteren (is ook leuk).
     
  2. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
  3. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Andere vraag, over de accu. Hoe kan deze worden vastgezet?? ik plak altijd schuim voor en achter de accu (met kleeflaag). Dit soort spul:
    http://w-w-modellbau.de/epages/ca65...ategory1/Werkstoffe/Daemm__Schaumstoffplatten
    upload_2016-3-14_20-5-53.png
    Maar het schuim raakt snel los. Met een randje dikke seconden lijm blijft het schuim dan toch wel op zijn plek.

    Maar ik zie ook accu's getaped aan de bovenkant. Het voordeel is geen geplak op de bodem van je romp. Heb ik ook eens gedaan met schilderstape. Maar de accu kan dan toch nog een beetje schuiven. Wat is de ""internationale"" techniek hier voor?
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een mooi alternatief voor de bekende Hawk F5B.
    De Milan F5B, 4 kleppenvleugel dus wat makkelijker te landen en misschien is er met welfkleppen ook nog wel meer zweefcapaciteit uit te halen.
    280 Euro, vol gfk.
    http://wild-technik.de/shop/product_info.php?cPath=100_140&products_id=102272

    Wat betreft accu's, ik had wat schuim op de accu aan de onderkant en plakte de bovenkant met een strook breed plakband (kan ook met dat bruine tape) op de rompbovenkant.
    Hij wordt dus in ieder geval een beetje tussen vleugel en romp geklemd.
    Sommigen gebruiken ook wel eens kaptontape of isolatietape..
    Schilderstape is niet heel erg geschikt, kleeft niet genoeg.

    Ik was het 1 keer vergeten en dat was een leuk vluchtje, zwaartepunt lag soms ergens onder de vleugel, soms erachter.
    Ben toen bijna op een Porsche geland.
    Dus zorg dat je wel helder bent als je gaat vliegen..

    GJ
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Als er ruimte voor is, een smal strookje klittenband op de bodem van de romp en onderop de lipo, zit als een huis. Eventueel met een klein stukje schuim op de lipo uitvullen. Zo dat ik de 5S lipo´s in de Avionik zitten, ging perfect.
    In de B14´s is daar geen plaats voor en gaat er een strookje weefseltape over de lipo en romp, zit vast genoeg.
    Brede, stevige schilderstape gaat ook.

    Gerben
     

Deel Deze Pagina