Tips gevraagd

• Topicstarter Topicstarter woter
  • Startdatum Startdatum
W

woter

Guest
ik zoek revell modelbouw.
ik ben beginner.
welk niveau raden jullie mijn aan.
groetjes wouter

Zou niet een te laag niveau pakken, daar ben je namelijk zo mee klaar, zou gewoon niveau 4 of 5 pakken, de onderdelen die je dan te moeilijk zou vinden kun je altijd nog weglaten (neem aan dat dit de allerkleinste tierlantijntjes zullen zijn) en zet het model altijd eerst in elkaar voordat je het schildert, geeft anders een enorme troep.

Als ik jou was zou ik met een niveau 3 beginnen. Dat is niet te moeilijk. De hogere niveaus zijn in mijn ogen wat duurder. Misschien ligt het je wel helemaal niet. Loop in ieder geval niette hard van stapel zoals mij:P

Neem in ieder geval je tijd.

Zou niet een te laag niveau pakken, daar ben je namelijk zo mee klaar, zou gewoon niveau 4 of 5 pakken, de onderdelen die je dan te moeilijk zou vinden kun je altijd nog weglaten (neem aan dat dit de allerkleinste tierlantijntjes zullen zijn) en zet het model altijd eerst in elkaar voordat je het schildert, geeft anders een enorme troep.

hoezo eerst in elkaar zetten en dan schilderen:confused::confused::confused: als je dat doet kun je een heleboel niet netjes meer verfen omdat je er simpelweg niet meer bijkomt. dus eerst alle kleine onderdelen in het rek verfen en pas plakken. en de groote stukken bij voorkeur airbrushen

Ik ben het met fenderdude eens hoor,

In je handleiding staat eigenlijk al wat je moet verven in het begin. In 9 van de 10 gevallen begin je met de cockpit en na een tijdje de wielen etc. Dat zijn de stukken die je in het begin moet verven want daar kom je anders nooit meer bij.

Ik zou eerst wat modellen in elkaar zetten. Je kan beter een goede niveau 3 of 4 bouwer zijn dan een slechte niveau 5. Airbrush kost wel wat geld. Je kan naar bepaalde winkels om dit uit te proberen. of je Airbrusch gaat gebruiken hangt ook van de schaal af. Je gaat een vliegtuig 1:144 natuurlijk niet airbruschen.

:Dsucces

Hey,
Als ik jou was zou ik gewoon eventjes op www.modelbrouwers.nl registreren, ik weet zeker dat je dan binnen een paar dagen heel veel wijzer bent geworden op het gebied van plastic modelbouw. Helaas is hier op het Statische Modelbouw gedeelte een beetje weinig te doen:(.
Succes ermee!
Tim

Daar komt ie weer. Nu ben ik nog langs een modelbouwwinkel in Gouda gegaan en heb me laten adviseren over een deklak, matt. HUMBROL Hobby Spray Matt 49. Voor acrylic lak. Dus moet wel goed zijn, toch? Vervolgens het product overheen gespoten met nog al teleurstellend resultaat. Zie zelf.

full

Een grijze sluier en de kleuren komen nauwelijks meer naar voren. Wat heb ik nou weer fout gemaakt???

Sorry, heb op de verkeerde thread gantwoord... Zie hier:

tips-gevraagd-italieri-sherman-1-72-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Back