Tips gezocht.

Ik ben net begonnen met een Spitfire van Revell schaal 1:32. Nu ben ik helemaal nieuw in de mobelbouw wereld. Ik loop tegen een aantal probleempjes aan. Punt 1 is het normaal dat sommige onderdelen niet goed passen en punt 2 ik gebruik Revell verf maar ik merk dat de verf soms niet goed (pakt).

Nu is het natuurlijk mijn eerste project dus still learning.

In afwachting van een antwoord.

Groet, :D

Vince,

Gebruik Google.
Type gewoon in " hoe verf ik een bouwpakket. " en hopa.
Er is al zoveel op het net dat het geen zin heeft om alles te gaan typen.

En idd er zijn onderdelen die je soms een beetje moet bewerken.

Succes met je zoektocht.

Gr Sander.

Hoi Vince,

Dat bepaalde onderdelen niet helemaal passen zal je altijd blijven houden, je zal met de vijl aan de slag moeten en soms ook wel met de zaag om iets naadloos passens te krijgen is vervelend maar helaas onverkombaar allemaal extra werk. Ik heb dit probleem zelf ook aan de hand gehad, maar een ding het is altijd vervelender om iets wat gelijmd is weer los te moeten halen met alle gevolgen van dien (schade aan je model)
Wat goed is, is om een zogenaamde dry-fit te doen dat je de delen met tape bevestigd, je kan het dan altijd weer verwijderen en je weet hoe het ongeveer moet komen te zitten.Verf is een heel ander verhaal ikzelf gebruik geen Revell ik heb goede ervaringen met Humbrol belangrijk is wel dat je altijd verdunt ik gebruik Humbrol verdunner, nooit thinner.
Maar weet je wat het ook is Vinc het is ook een kwestie van uitproberen, je zal er dan achter komen wat jou het beste bevalt.

Sucsses Marcus

Back