Tips&hulp gevraagd bij het instellen van m'n futaba zndr

• Topicstarter Topicstarter nosmo
  • Startdatum Startdatum
N

nosmo

Guest
Hallo,

Eindelijk wat tijd om me te verdiepen in mijn nieuwste aankoop, de Ark X400. Ik ben nog redelijk nieuw met heli vliegen dus er komt vrij veel nieuwe info op me af. Ik weet dat het beter is om een kenner er naar te laten kijken, maar ik ga ervan uit dat er op dit forum ook genoeg kenners aanwezig zijn om wat licht te werpen op mijn nog onduidelijke/donkere zaken :P

Ik heb een aantal directe vragen, dat werkt volgens mij toch het makkelijkst.

Flight Modus: Normal, Idle-up 1, Idle-up 2
1) Wat houdt dit nu precies is, kan ik dit bv vergelijken met profielen die je soms met applicaties hebt?
2) Veranderen alleen de throttle-curve en pitch-curve bij het veranderen van de modus, of zijn er meer instellingen van afhankelijk?
3) Moet het veranderen van een modus alleen op de grond of mag het ook in de lucht?
4) als beginner zal ik alleen normal gebruiken neem ik aan, waar zal ik ooit de andere 2 voor gebruiken, 3D vliegen en....?

Dual/Triple rate
5) Waar wordt dit voor gebruikt, waarom kan het handig te zijn om minder/meer uitslag te hebben van je servo?
6) Is het handig om alle kanalen op de 3knop te zetten (bij mij de E) waarmee je ook je flight modus bedient?

Veiligheid
7) throttle-hold wordt gebruikt om de ESC te armen, om dus de motor aan/uit te zetten?
8 ) Wordt throttle-cut gebruikt met elec heli's of is de throttle-hold al voldoende?
9) Op hoevel % moet ik de throttle hold zetten (POS)?

Overig
10) Waar worden Hover-throttle en Hover-pitch voor gebruikt, wanneer is handig om deze in te stellen?
11) Heeft iemand tips welke functies ik het beste onder welke schakelaar kan zetten?
Mijn standaard switch setup is als volgt:
Switch A : elevator dual rate, throttle-cut, timer
Switch B : rudder dual rate. ch7
Switch D : aileron dual rate
Switch G : throttle hold
Switch H : trainer
Switch E : iddle-up1/2, ch5, offset, gyro