Tips & hulp gevraagt beginnend vlieger heli

Hallo,

Ik heb enkele dagen terug een elecro helicopter aangeschaft aangezien dit altijd al een ''wens'' van mij is geweest. Ik wist dat het behoorlijk ingewikkeld zou worden om het vliegen te leren, daarom heb ik een model gekocht wat (als het goed is) goed presteerd bij ''pro's'' en dat het ook een uitermate goed begin-toestel is. Ik heb een AEROTOYS Typhon heli (Quartel Modelbouw B.V. & Quartel Modelbouw B.V. , heb hem inc zender).

Echter loop ik tegen problemen aan, en zou ik graag geholpen willen worden, en ook heel graag enkele tips over hoe ik het best kan beginnen met bepaalde dingen.
Zo heb ik er een oefen-simulatieprogramma voor op de pc er bij zitten, (FMX) helaas geeft deze foutmeldingen. Ik denk dat ik niets fout doe, misschien moet ik eerst nog dingen instellen maar hoe weet ik niet. Ik werk op Vista, misschien is dit het probleem, zal het? Op de site van de fabrikant kan ik gratis deze software downloaden, ook hier heb ik problemen met het programma.
Dan heb ik nog een ander simulatieprogramma gedownload (naam weet ik momenteel niet, programma staat op een andere pc dan ik nu zit..), echter moet ik de zender daar op de eenofandere manier instellen, hoe weet ik helaas niet. Wil ik vliegen zoals hij het nu doet op dat programma, dan hoef ik niets te doen, maar de heli vliegt tollend opzij en stort verderop ergens neer... Gek ingesteld lijkt mij, ook reageert hij naar mijn idee niet op de zender.

Dan heb ik vandaag toch even heel voorzichtig de heli in het echt geprobeerd. Ik gaf voorzichtig gas (om hoog dus), en de rest stond allemaal neutraal en werd niet aangeraakt. De heli begon nu als een gek rond te tollen, hoe meer gas ik gaf hoe harder hij om zn as ging tollen, hij kwam wel iets van de grond af, maar het was totaal niet onder controle... Hoe stel ik dit beter af, of wat doe ik hier aan? In de winkel (quartel, zwolle) zei de verkoper dat hij vanaf de fabriek al goed afgesteld zou zijn, en verdere aanpassingen mogelijk niet nodig waren..

Wil iemand hierop reageren, en graag ook enkele tips geven over hoe het beste kan beginnen?

In ieder geval hardstikke bedankt!

(Ps. Is het een goede koop geweest?)

[aanpassing 20.06 uur
Ik besef me nu dat deze topic verkeerd geplaatst is, het is een electronische helicopter, geen brandstof, dus vandaar dat ik dacht dat de topic hier geplaatst moest worden. Graag zie ik deze topic verplaats worden naar de juiste plek, door een admin of iemand die het kan.]
[aanpassing 23.06 uur
Topic kan gesloten worden, heb hem nu dubbel geplaatst in het juiste gedeelte, dus deze is niet meer nodig.]

Laatst bewerkt:
er is een link op de site voor je simulatie voor vista het werkt alleen op xp en andere windows dus moet je ff op het forum zoeken het staat alle maal goed hoe je het moet doen .maar is deze helie niet ff te moeilijk voor een beginner ?

op je andere vragen heb ik geen id
michael

hoi hier cybot
het leren met een helie vliegen
eerst zien dat de gyro goed staat en zien of hij aan staat
dat kan je zien als je zender en de helie aan staat geen gas geven maar de helie vast nemen en naar links of rechts bewegen dan moed de staartrotor servo bewegen doe die het niet staat die niet aan en die moed wel aan staan doe eerst deze test he als er nog iets is laat het maar weten he ;-)
gr cybot
voor Michael-zwolle

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit staat in de omschrijving op de site van Q.

"Deze heli is geschikt voor beginners via een vliegclub of begeleider met ervaring en uiteraard om volledig 3D mee te vliegen."

Het lijkt met verstandig om iemand te zoeken die het toestel kan invliegen/afstellen.

Back