tips? offroad nitro/brandstof

• Topicstarter Topicstarter Rob0024
  • Startdatum Startdatum
R

Rob0024

Guest
Hallo, ik heb thuis een e revo van traxxas staan een elektro, ik heb dus al wel wat ervaring maar ben nu op zoek naar een nitro/ brandstof auto de rustler van traxxas sprak me al aan maar ik wil eerst nog wat verder kijken, heeft er iemand tips of informatie die hndig zou kunnen zijn zoals wat de grootste verschillen en voor of nadelen zijn tussen nitro en gewone brandstof. Ik zal hier ook nooit wedstrijden mee rijden en ik hou wel wat vaan an deze autotjes te werken ik kan thuis de bomen niet meer door het bos zien us wil ik een offroad auto,

alvastbedankt,
Rob

Hallo,
Ik wil binnenkort een JATO 3.3 gaan halen, mijn eerste nitro model.
Heb eea al gelezen op dit forum ook de beginners threads maar had toch nog wat vragen.
Ben van plan om het model in te rijden en te blijven rijden op 25% nitro.
Na zoektochten op internet lijkt mij het merk merlin een goede keuze.
Zag op hun site dat ze tot 46% gaan.
Nu dus mijn vraag:
Indien ik op 33% (of meer)zou gaan inrijden en rijden, zou dan de slijtage hoger zijn dan op 25%?
Ook gezien de huidige motoren en brandstoffen?
Of is het enige nadeel een hogere prijs?
Zijn er nog andere voordelen naast meer vermogen?

mvg

Laatst bewerkt:
Volgens mij zit er weer een 13e maand aan te komen met al die nieuwe forummers die een 1e auto willen kopen.

Meer nitro zal niet meer topsnelheid geven, het zal alleen de acceleratie verbeteren (mits je goed kunt afstellen) en zal het in je buidel meer merkbaar zijn dan in de auto. Gewoon bij de 20 of 25% houden en niet overdrijven.

Een Jato 3.3 op 25% als beginner :?::?: :rolling: :!: Das het enige wat ik daar op zeg.....

Tis idd weer tijd voor de 13de maand en feestdagen Roelof , is weer goed te merken ;)

Was ook niet van plan om meer %nitro te gaan rijden maar wilde graag wat vragen beantwoord hebben.
Was al een tijdje van plan om er een te halen heeft niet zoveel met een 13e maand te maken.
Toch bedankt voor je antwoord en meer aanvullingen zijn altijd welkom

Geef je 1 advies en das om naar een andere auto uit te kijken.......

Heb de Jato zelf en op 25% is dat ding niet geschikt voor welke beginner dan ook ....
Die auto is eigenlijk per definitie al niet geschikt voor de beginner ongeacht de brandstof , motortje is veeeeeeelste veel voor zo'n soort auto.

Wat voor model raad je dan wel aan?
Ben niet helemaal beginner, rij brushless en soms is 3s ook veel te veel.
Betekent niet dat er niet mee gereden kan worden, ligt imo vooral aan je trekkervinger en lokatie keuze.

Een brandstofauto is niet te vergelijken met electro qua rijden .... 2 compleet verschillende manieren van rijden.

Als je twijfelt aan mijn antwoord qua geschiktheid moet je vooral de Jato kopen....

Dat hoop ik ook.
Dat brandstof model rijden een andere tak in deze hobby is spreekt mij juist erg aan. Volgens mij is een RTR model juist iets voor beginners.
Of de JATO een keuze is moet nog blijken.
Heb er geen ervaring mee, maar die krijg ik ook niet door er alleen over te lezen.
Reden van mijn post was om wat meer over de verschillende % nitro in brandstof te weten te komen.
Niet om de beter wetende :n00b: proberen te zijn.

Zal rob zijn topic niet verder vervuilen.

Nogmaals bedankt voor de reacties....

Ik zit er niks mee in, nu heb ik ook weer wat bijgeleert, maar is er toevallig iemand die de traxxas nitro rustler heeft staan? zoja enige min en plus punten of dingen die ik er zeker van moet weten? de man van de winkel vertelde me dat dit allemaal zeer makkelijk s in het afstellen en noemde alleen pluspunten op ect. zijn er ook nadelen aan de auto waarvan ik zou moeten weten?

Tjah ... Das typische verkooprpraat... Het afstellen van de TRX motortjes luistert best nauw , ze hebben de neiging snel te warm te lopen. Voor de rest ...

Het is Traxxas , dus zit allemaal degelijk genoeg in elkaar en voor de eventuele dingen die je nog tegen kunt komen zijn altijd wel oplossingen te vinden bij Traxxas zelf of 1 van de bedrijven in tuningsspul...

Je moet er ook rekening mee houden dat de Jato ook wat moeilijker remt omdat dit een 2wd is. Dit icm de enorme snelheid, maakt dat de Jato niet voor overal geschikt is.

Roelof toen ik voor het eerste een jato 3.3 in mijn handen had vond ik het wel wat griezelig worden toen ik bij 3/4 gas zat

Back