Tips voor een beginner die een zeilboot wil kopen.

• Topicstarter Topicstarter 470'er
  • Startdatum Startdatum
4

470'er

Guest
Hallo, ik ben al een tijdje op zoek naar een zeilboot, maar ik weet eigenlijk niet waar ik op moet letten bij het kopen. Ik ben een beginneling en wil dit graag weten. Hebben jullie misschien tips voor mij?

Alvast bedankt

Gr 470

Een micromagic is een goed zeilbootje voor zowel een beginner als ervaren persoon... Als hij omslaat gaat hij meestal vanzelf weer overeind, er komt weinig water binnen, lekker klein en je kunt wedstrijden varen...

Beste 470'er, ga eens langs bij een club. Waar ze aan het varen zijn kunnen ze je aan de modellen zelf tonen waar je op moet letten. Dan zie je verschillende schepen en kan je inlichtingen inwinnen over de prijzen.
Groetjes, Jos

dank jullie wel

Hartelijk dank voor de reactie's ik heb een afspraak gemaakt met een club in de buurt en ga daar eens langs. Mijn budget is rond de 100 euro.

Gr 470

Hallo 470,

Mijn eerste zeilbootje was een Aussie II. En daar heb ik heel veel plezier mee gehad.(en ik vaar er nog af en toe mee)
Hij is zeker niet de snelste in zijn formaat, maar het vaart zeker niet slecht. En hij is ook niet duur.
Met een zendersetje kom je op ongeveer €120,- uit.

Gr, Daan.

Nog een vraagje (over de micro magic)

hallo ik heb met jullie tips het één en ander gedaan, zo ben ik naar een club geweest maar wat bleek alleen maar nitro motorboten. Niet echt de bedoeling. Ik heb gelezen dat de micro magic een goed bootje is, ik heb daarom nog verder gezocht op die naam. Maar waar ik niet achter kom is het volgende: De prijs, de lengte, de hoogte(inc boot), en de breedte.
Weten jullie hier het antwoord op? Alvast bedankt.

Afmetingen

[FONT=Arial,Arial]
Lengte: 530 mm
Breedte: 180 mm
Diepte: 165 mm
Hoogte: 980 mm​
Gewicht: ca. 900 gram

Op marktplaats staat er 1 te koop voor €110, die moet nog gebouwd worden en word geleverd zonder electronica... Dat betekend dat je er nog 2 servo's bij moet kopen (ca. €10,-/€15,- ), een zender en ontvanger (ik heb een goedkope graupner zender 2 kanaals gekocht voor €35 met daarbij een ontvanger en gratis servo dus dan moet je 1 servo van de prijs afrekenen.)

Nieuw kost een MicroMagic (ook wel MM genoemd) €159,- bij quartel, ik had hem volgens mij voor €200,- gekocht maar dat maakt verder niet uit:P
Als je hem nieuw koopt zul je de lijst hierboven er nog bij moeten kopen en daarbij nog wat lijm dat ca. €15,- kost... De lijm kan goedkoper of duurder zijn want de lijm die ik ervoor gebruikt mocht niet meer verkocht worden (Stabilit)

Hiermee is je bootje als het goed is vaar klaar, als je je bootje beter wil maken kan je er nog een koolstof mast en giek voor kopen. Na een tijdje schijnen de zeilen te gaan plooien (tegen mij werd gezegd dat dit al best snel gebeurt maar heb ze nog nooit vervangen) en dan zul je die even moeten vervangen...
Zelf heb ik ook nog een microservo erin gezet zodat mijn bootje lichter is en hem een kleurtje gegeven, maar dat is allemaal niet noodzakelijk.
Als je aan wedstrijden mee gaat doen zul je ook nog een nummer aan moeten vragen en dit nummer moeten noteren op je zeilen.
Een handige site voor meer informatie over de MM (MicroMagic) is www.micromagic.nl waar je ook even een account kunt aanmaken (het is net zoiets als dit forum alleen dan gericht op de MM ). Mijn account is daar: jasper2051 maar ben daar bijna nooit online, wel kun je daar wat foto's van mijn bootje vinden

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

:banana:Banana:banana:
[/FONT]

Heej ben ook nog best beginneling ik krijg een MM (Micro magic)
en die koop ik bij www.rczeilen.nl de beste MM En RC MM ( Racing micro magic Krijg ik zelf) maar julli hadden over club en naartoe gaan dat je daar van leert dan ofz.??
Maar me neef heeft er 1 en 3 kennisen allemaal wonen ze bij ons in de stad dus heb al een beetje ervaring moet dan nog naar een club toe??

Ik heb gelezen dat de micro magic een goed bootje is, ik heb daarom nog verder gezocht op die naam. Maar waar ik niet achter kom is het volgende: De prijs, de lengte, de hoogte(inc boot), en de breedte.
Weten jullie hier het antwoord op? Alvast bedankt.

@ 470'er:
Ik weet natuurlijk niet hoe jij zoekt, maar volgens mij met twee vingers in je oren, je ogen dicht, een klem op je neus en je mond met secondenlijm dicht...
Ik tik micro magic in op google en... Presto:

Resultaten 1 - 10 van circa 528.000 voor micro magic (0,53 seconden)

Vervolgens heb je de gehele rest van 2009 nodig om dit allemaal door te nemen...
Succes.

Ook ik heb in een opwelling een poging gedaan om een goede zeilboot te bemachtigen. De MM is voor het bootje te duur. Er zijn voor dat geld zowel grotere, snellere en gedetailleerdere boten te kopen. Daarom heb ik destijds niet de MM aangeschaft. Vergis je niet in de electronica, die kan nog best duur uitpakken is mijn ervaring.
Jakko

THX

Bedankt voor reageren, maar ik heb yahoo en google. En bij veel van de site's van google staat bij mij een kruisje (van nog niet gecontroleerd en dus niet betrouwbaar). Roel erg bedankt voor je leuke citering, en ik zou wel beter oplette(maar ik moest naar trainen en had niet veel tijd) en Banana thx voor je inlichtingen. THX allemaal:worship:

Hallo allemaal, ik ben Cor en ben hier nieuw op dit forum maar heb wel al ervaring met RC zeilen ( is wel 15 jaar geleden en met een 575 zeilbootje in verenigingsverband ( HMBC in Den Haag ) wedstrijden gezeild)
Ik wil weer gaan Rc zeilen maar heb nu de keuze tussen de Graupner TrueBlue of de Kyosho Seawind.Budget is geen echt probleem maar wel de keuze.Heb veel info over de Seawind gevonden maar de TrueBlue blijft erg vaag in de berichtgeving.Weten jullie iets meer over de TrueBlue en zo ja welke is volgens jullie mijn beste keuze .?Wil er weer bij de HMBC in Den Haag mee gaan varen.Er zijn daar ook meerdere 1 meter klasse zeiljachten.

Groet ; Cor

Seawind is een prima schip; zeer "zeevast", snel, betrouwbaar en ook een mooie lijn er in. Laat je niet verleiden tot een "Carbon edition", want die paar gram die je dan uitspaart...

True Blue: Geen ervaring mee, het schip is redelijk nieuw, en hier op het forum is er ook nog weinig over vermeld. Wat voor mij een redelijke indicatie geeft dat het geen toppertje is zoals een MM, Saphir of Seawind...

:thumbsup: Nou na alle zoektochten gehad te hebben toch de beslissing genomen,ja het is de Seawind geworden.Omdat ?; Model is zeer compleet uitgerust,iedereen is zeer tevreden over het model ( vooral in Amerika zijn ze er dol op , heb zelf niets met amerika maar hier schijnen veel van dit soort boten te varen en dus is hier veel info te vinden) en gewoon omdat ik het zelf een hele mooie boot vind om deze straks te varen.Heb er een Futaba 6Ex zender 2,4 GHz set bijgekocht en een Futaba S3003 roerservo en een Hitec HS-765HB zeilservo. ( dit volgend de amerikaanse specificatie's ,lees aanbevelingen.)
Oke nu alles in huis en nu dus weer besmet met het RC zeilvirus en ga dus weer bouwen en veel info lezen via de diverse fora van de Seawind om dit model zo snel als mogelijk te maken binnen de regels die er gelden voor dit model .Nog 1 vraagje rest mij, weet iemand de kleuren van de uitvoering welke de Russen hebben ? ,ben nameijk half russisch ( vandaar de naam wodkadrinker ) ik wil mijn boot graag deze kleuren geven.Ik weet dat de russchschevlag wit ,blauw, rood is maar toch kan ik " geen info " ? vinden op internet over de juiste kleuren van de boot.

Groet ; Cor

Groet Cor

Back