tips voor het gebruik van UHU POR

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Ghost_Whiper, 31 dec 2005.

  1. Ghost_Whiper

    Ghost_Whiper Guest

    ik heb net 3 tubes uhu por gekocht en even een proefstukje mee gelijmd maar kan iemand mij nog tips geven :?:
    hoelang moet het eigenlijk drogen? en hoe flexibel is het als het uitgehard is?
    ik ben een leek op het gebied van contact lijm ben meer van de CA generatie denk ik :roll:
     
  2. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Beide zijden laten drogen tot het zo plakkerig aanvoelt als dubbelzijdige tape (zelfde procedure als BisonTix), bijvoorbeeld het verlijmen van servo's op depron.
    Bij het verlijmen van depron op depron (shocky's) gebruik ik altijd heel weinig en smeer het op beide zijden heeeeel dun uit met een reststukje depron en verbind de delen dan ook onmiddelijk. Werkt perfekt en is veel lichter dan met CA lijmen.
    Sukses!
     
  3. Ghost_Whiper

    Ghost_Whiper Guest

    nog gelukkig nieuw jaar
    en na het samen drukken hoelang duurt het dan tot je het kan belasten?
     
  4. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    Uhu por is fantastische lijm. Het zit na samenvoegen onmiddelijk muurvast. Maar als je zelf drie tubes hebt, probeer dat dan zelf even uit!
     
  5. Ghost_Whiper

    Ghost_Whiper Guest

    @prop-er: ik vind het nogal makkelijk los gaan als het ongeveer een uurtje of wat ligt vandaar dat ik het even vraag

    hiervoor gebruikte ik het zware lijmpistool maar dat is af entoe een depron killer als het te heet is
     
  6. Milcoi

    Milcoi

    Lid geworden:
    22 jun 2005
    Berichten:
    532
    Locatie:
    Breda
    Vette vingers?? schuur de delen anders eens lichtjes op en smeer dan beide delen dun in, even laten liggen en dan tegen elkaar drukken. Moet dan toch echt vast zitten.
     
  7. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten: