Tips voor rc baantje.

ruudxd

Forum veteraan
Hallo Allen,

Ik ga een rc baantje maken in onze tuin,
maar ik weet niet wat voor dingen er allemaal bij kunnen.
Het hoeft niet professioneel te zijn maar gewoon voor de lol.
De afmetingen zijn ongeveer 10 meter lang en 8 meter breed.
Dus als iemand tips heeft,
laat maar komen:)
Het is trouwens een offroad baan.

Groeten,

Ruud

het mooiste is gewoon een mix.
wat gewone bochten en gekante bochten, een recht stuk voor snelheid, een paar jumps van verschillende formaten.....
laat gewoon je fantasie de vrije loop

Kijk ook eens naar filmpjes op You Tube. Luxe trouwens dat je 8X10m kan gebruiken in je achtertuin...Jaloers:mrgreen:

Voorbeeld: [URL="
- HN SCRT10--SLASH 4X2[/URL] Een filmpje van "collega" forumlid slashbasher. (wel ff afkijken) Afmetingen van de baan zijn denk ik ongeveer hetzelfde. Als je de mogelijkheid hebt...Probeer dan een verhoogt podium te maken. Daar kan je op staan en zie je de hele baan goed..

Stoomstrijkijzer: Zie z'n handtekening.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met 8x10 kun je best wel wat aan leggen , je zit alleen vast aan een hoop bochten werk om een beetje lengte in je baan te krijgen.

Het baantje van Slashbasher is wat langer als ik zo naar de filmpjes kijk , gok zo ergens tussen de 12~15 meter.

Kijk naar de breedte van de auto. Dan kun je inschatten dat de breedte per baandeel niet meer is als 2 m. Lengte zou idd iets langer kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
misschien is kunstgras een optie als je de tuin niet mag slopen en er stenen liggen. dan kan je ook nog losse sprongen ed maken die je kan verplaatsen.

misschien is kunstgras een optie als je de tuin niet mag slopen en er stenen liggen. dan kan je ook nog losse sprongen ed maken die je kan verplaatsen.

Maar kunstgras is duur heh.
Heb dat zelf even uitgerekend.
Het goedkoopste dat ik gevonden heb is +- 10 euro de m2.
Als je baan 8x10m is heb je 80m2 nodig.
Dat is dus 800 euro voor het kunstgras alleen... dan heb je nog geen afboording.

Ach....Je bespaart je een maaimachine;)

Ik zou voor zand en bagger gaan...Veel meer off-road!

Het word inderdaad zand en ook een beetje gras en onkruid:D
Ik heb al zo'n schuine bocht nu nog een paar jumps.
Verder weet ik het nog niet echt.
Als iemand nog wat tips heeft zou dat fijn zijn.

jee zou filmpjes kunnen kijken vanoffroad circuits en ideetjes opdoen je ziet dan jumps en opstakels en die kan je dan in je eigen baan verwerken.

sucses

Maar kunstgras is duur heh.
Heb dat zelf even uitgerekend.
Het goedkoopste dat ik gevonden heb is +- 10 euro de m2.
Als je baan 8x10m is heb je 80m2 nodig.
Dat is dus 800 euro voor het kunstgras alleen... dan heb je nog geen afboording.

hoe kom je aan die wijsheid? ik durf te wedden dat het te koop is voor onder de euro.
ik heb zelf een baantje in de achtertuin(pics komen nog) en dat gras koste me 1 per meter.
heet is misschien minder offroad maar heeft totaal geen onderhoud nodig en je hoeft je auto niet meer schoon te maken.

hoe kom je aan die wijsheid? ik durf te wedden dat het te koop is voor onder de euro.
ik heb zelf een baantje in de achtertuin(pics komen nog) en dat gras koste me 1 per meter.
heet is misschien minder offroad maar heeft totaal geen onderhoud nodig en je hoeft je auto niet meer schoon te maken.

In Belgie in de Hubo 19,80 euro voor 1x2meter (is rol van 2 meter breed) = 9.9 euro de meter.
Waar heb jij kunstgras voor 1 euro per meter gezien ???

ik had het op marktplaats gekocht maar je moet naar grastapijt zoeken het is eigenlijk geen echt kunstgras
ik heb het ook bij de formido zien staan hetzelfde als ik heb voor 6 per meter:P

ik had het op marktplaats gekocht maar je moet naar grastapijt zoeken het is eigenlijk geen echt kunstgras
ik heb het ook bij de formido zien staan hetzelfde als ik heb voor 6 per meter:P

Ach ik dacht al.... 6 euro per meter wil ik nog geloven... 1 euro onmogelijk ( tenzij 2de hands ofzo maar zeker niet nieuw)

Dat zou dan in dit geval 6euro*80m2= 480 euro zijn.

het is wel mogelijk ik heb het zelf voor 1 euro gekocht
het is dan wel wat minder breed, maar het was nieuw ik heb 100 betaald voor 100m2

Back