Tips voor speedrun

Discussie in 'Electro auto's' gestart door rcdaan, 15 jun 2020.

  1. rcdaan

    rcdaan

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    533
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Hola,

    Ik heb mijn oude buggy klaargemaakt voor een speedrun op staat. Wie kan me wat tips geven? De auto wordt erg onstabiel op snelheid.

    De achterwielen staan nu naar binnen. Dit is meer voor offroad lijkt me om scherper te kunnen sturen gloof ik. Moet ik dit voor hoge snelheden proberen recht te zetten?

    Wat voor wielen (banden) zijn hier het beste voor. Het setje wat er nu op zit is al vrij oud en slijt als een gek zag ik al na 1 sessie rijden, op de video zie je ook dat de band achter los komt van de velg.

    Neu-Castle 1515 2200kv
    150A ESC
    6S lipo
    spur weet ik zo niet maar ik heb er net een 22t pinion op gedaan (was 17t)

    Als experiment heb ik een heli gyro er tussen gezet, ik kan de gain met een draaiknop op de zender instellen maar ik weet eigenlijk niet of het heeft geholpen, ik zal de volgende keer zonder proberen en kijken wat het verschil is.





    [​IMG]

    [​IMG]

    Topic van 10 jaar terug: :koud: https://www.modelbouwforum.nl/threads/hotbodies-ve8-1-8-electro-buggy.111438/

    Tips and tricks zijn welkom :beer:
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb nooit begrepen waarom mensen een buggy chassis gebruiken voor speedruns, dat is vragen om ongelukken.
    Gezien de de achterspoiler hebt weggelaten is het ook vragen om onstabiliteit, snelle auto's hebben niet voor niets zo'n ding achterop.

    Je moet de auto lager bij de grond zetten en ook met de downstops ervoor zorgen dat het chassis niet ver omhoog kan komen.

    Verder lijkt het mij beter om het chassis meer naar een GT om te bouwen, kortere en stijvere dempers/veren. En gebruik een zachte compund band achter en een harde voor, creƫert wat meer onderstuur zoals ook een dikke stabilisatorstang voor.

    Op Facebook zit een leuke groep voor je meer je info kunt vinden: https://www.facebook.com/groups/173247706696665/

    En tja... 86km/u.... Mijn 1:18 speedrun Micro RS4 gaat sneller, zelfs mijn standaard brandstofauto doet tegen de 110km/u op het circuit.
    De huidige 1:8 pancars zoals een Buri racer doen met 6S al snel 140km/u zonder rare aanpassingen.
     
  3. rcdaan

    rcdaan

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    533
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    De auto staat al een paar jaar te niksen dus waarom niet eens wat anders proberen ;-) Ik vond 86 al spannend haha. Het is gewoon voor de fun en niet de bedoeling om de hele auto om te bouwen. Als ik makkelijk een paar aanpassingen kan doen zal ik het proberen en anders laat ik het er bij.

    Ik had de vering al vrij laag gezet maar de voorkant kwam inderdaad flink omhoog zag ik, dat zal de stabiliteit niet hebben geholpen.

    Dus als ik het goed begrijp, minder veerweg, nieuw setje wielen met de juiste compound, vleugel er weer op.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Een beetje auto heeft in de draagarm bij het scharnierpunt een stelschroef, als je het chassis op blokken zet zonder wielen en je draait aan die schroef zal de draagarm omhoog komen. Dat noemen we de downstop en het begrensd hoe ver het chassis omhoog mag komen.Daarmee voorkom je ook dat het shassis ver gaat overhellen dan dan (in een technische term) veel gewicht naar een kant of hoek verplaatst. Als je eraan draait, zorg dat links en rechts gelijk komen, kan je met een schuifmaat meten.

    https://www.hudy.net/xhudy/showfile.php?file_id=692&crt=e555ebe0ce426f7f9b2bef0706315e0c

    Begin eerst daarmee samen met je spoiler.
     
  5. rcdaan

    rcdaan

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    533
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Ja duidelijk, bedankt zo ver! Ik heb nieuwe wielen besteld en zal eens kijken welke veranderingen ik kan doen. Volgende week een nieuwe poging.
     

Deel Deze Pagina