Tips voor verbeteringen hexacopter

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door cmug, 17 apr 2020.

  1. cmug

    cmug

    Lid geworden:
    30 jan 2020
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Grunn
    Ik wil mijn hexacopter binnenkort helemaal uit elkaar halen en opnieuw opbouwen. Eigenlijk wilde ik rond hemelvaart eens modelbouw club opzoeken en deskundige mensen met veer ervaring eens vragen wat ik het beste kan doen als upgrade. Maar in het COVID-19 tijdperk lukt dat niet. Dus ik post het hier.
    Ik heb de drone nog maar 2 maand en verder geen modelbouw ervaring. Wel alg knutsel ervaring.

    Wat wil ik: foto drone die heel rustig vliegt en liefst >10 minuten wil vliegen.
    Wat ben ik al van plan
    • massa besparen overal waar maar mogelijk (hij weeg nu zonder accu ruim 2kg)
    • ik heb betere ESC gekocht (50% minder massa en BLHeli in te stellen)
    • stekkers tussen motor en ESC weghalen (onnodig massa)
    • Komt 5V BEC want nieuwe ESC hebben geen 5V uitgang.
    • electronica tussen de carbon platen proberen te krijgen, zodat draden korter zijn en minder kans op beschadiging
    • de ontvanger ga ik vervangen door exemplaar met telemetrie want realtime spanning van batterij kunnen monitoren is wezenlijk heb ik ontdekt.
    • grotere propellers (nu 12" wordt 13" ; gewoon nèt even beter rendement)
    • misschien een zender met minder zendvermogen. Nu 1000 mW , lijkt me onzin en nu onnodig hoog stroom verbruik
    • Antennes iets meer buiten frame laten uitsteken lijkt mij beter
    • En de belangrijkste nu. Wat doe ik met de accu en de camera. Veel massa ! Deze staan nu 'links en rechts' maar zou het niet beter zijn deze exact het midden te plaatsen ? Camera onder.
    Waar die verder last van heeft is bij landen net in de laatste ½ seconde niet op zijn poten blijft en 1 kant op valt. Met veel kans dan op beschadigde props. Wat kan ik daar an doen ?

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     

Deel Deze Pagina