tips waterdicht maken

hallo allemaal,

ik ben deze vakantie weer bezig geweest met mijn onderzeer en we hebben een groot deel van de elektronica hergestructureerd en het systeem werkt nu perfect.
het probleem ligt nu in het waterdicht maken van de sub.

Hoe kan ik het beste de ijzeren schroefaskoker aan de dop van de wtc waterdicht vastmaken?

alvast bedankt ;)

hallo

het beste is heel stevig :-)

dat was voor de lol
nu realiteit

uit welk materiaal bestaat de as werkelijk
ijzer is wat moeilijk
messing is meer specifiek
indien hij messing is de as eerst goed opruwen daar waar hij door de deksel gaat
dan de as insmeren met stabilitexpress en door het gat duwen en zo de juiste positie bepalen tenopzichte van de motor
hoe beter in lijn alles zit hoe minder stroom verbruik

methode 2
een gat van 2 cm boren in de deksel en daar een pvc buisje in lijmen (opruwen binnen en buiten)
nadat dit uitgehardt is de as opruwen en met TEC7 insmeren en door het buisje duwen
alles weer uitlijnen tenopzichte van de motor
het verschil met methode 1 is dat de as nu een beetje gedemt is wat trillingen aan gaat en je dit minder gaat horen

gr raf

hallo

vervang die schroefjes op de koppelingen (foto 13)eens door inbus schroefjes
zoals ze der nu in zitten gaat de as geen lang leven hebben door de vibraties die deze schroefjes laten ontstaan

elke mm die uitsteekt geeft onbalans ;dus trillingen die de lagerbussen extra belasten en dus snel laten uit slijten

gr raf

hallo,

bedankt voor je tips!
de kokers zijn volgens mij van messing dus zal ik die methode maar aanhouden ;)

hallo

vervang die schroefjes op de koppelingen (foto 13)eens door inbus schroefjes
zoals ze der nu in zitten gaat de as geen lang leven hebben door de vibraties die deze schroefjes laten ontstaan

elke mm die uitsteekt geeft onbalans ;dus trillingen die de lagerbussen extra belasten en dus snel laten uit slijten

gr raf

ja dat zal ik ook doen, alleen weet ik niet of ze bij de bouwmarkt zulke kleine schroefjes hebben

mvg,
Ferdinand

hallo ferdinand

bij een modelwinkel kan je ze zeker vinden
kosten iets van een 2 euro en er zitten een stuk of 10 in een zakje

gr raf

Back