Tis ook een schatje!!

• Topicstarter Topicstarter windspirit3
  • Startdatum Startdatum
W

windspirit3

Guest
Tis ook een schatje!!

Vrouwen zijn ook zo up-to-date. Blijkt dat we vandaag een aantal jaar bij elkaar zijn :oops: ( vergeten ).
Nu mag ik als cadeau iets uitzoeken wat ik wil. :P .
schatje toch! :roll:
nu heb ik al drie vliegtuigen en zou best wel een heli willen hebben.
Dus ik aan het zoeken valt mijn oog op een site van een mede forumlid die er nog wat heeft. Alleen ben ik niet zo thuis in de heli sport :wink:
Mijn oog is op 3 dingen gevallen.

Mijn vrouw :D dus das zowiezo eerste keus.

een walkere DF22E 6k.
en
een calisto 4k.

wat raden jullie experts mij aan. Het zijn zowiezo deze modellen -----> want ik wil de vrouw des huizes niet op onkosten jagen. Dat moet je anders jaren lang aanhoren. :wink:

mvg Bas

laurens zei:

Wat heeft hij aan dit advies? Hij geeft toch duidelijk aan wat de opties zijn? Als je op school een meerkeuzevraag met A, B en C kreeg, vulde je dan ook D in?

Ik begrijp dat je deze toestellen tweedehands zou overnemen van een forumlid. Dan moet het toch ook mogelijk zijn ze te bekijken en van die persoon wat informatie erover te krijgen? De beste keuze maak je doorgaans zelf, omdat het dan echt jouw keuze is geweest.

De keuze is al gemaakt, het word een Calisto :wink:

Tenminste, dat heb ik uit zeeeeer betrouwbare bron vernomen :roll:

Dan rest mij niks dan je er zeer veel plezier mee te wensen!

Cheers,

Rich 8)

Wat heeft hij aan dit advies?

Hij geeft aan dat ie zn vrouw niet op onkosten wil jagen, en dan komt hij met 2 chinese spulletjes aan. Alles wat ik tot nu toe van walkera heb gezien is prut, en volgens mij is die calisto een FP. Toch niet echt serieuze electrohelicopters.

wie zegt dat hij dat wil, een walkera ''prul'' is leuk voor zijn prijs, precies wat deze hobbie moet zijn. je kan met een walkera 22e echt wel lol hebben, later kan je dan altijd nog een grotere heli kopen als je het echt leuk vind.

Hij geeft aan dat ie zn vrouw niet op onkosten wil jagen, en dan komt hij met 2 chinese spulletjes aan. Alles wat ik tot nu toe van walkera heb gezien is prut, en volgens mij is die calisto een FP. Toch niet echt serieuze electrohelicopters.

Als ie z'n vrouw niet op onkosten wil jagen EN hij wil BEGINNEN met helivliegen, dan is een FP'tje toch juist ideaal! Gewoon een DF, esky, etc. FF zoeken in het microheli forum. Genoeg te vinden en met een micro is het prima te leren :D

laurens zei:
Wat heeft hij aan dit advies?
Leuke vermelding is dat deze mening gebasseerd is op 2 gesloopte dragonfly heli's die Laurens gekregen had van iemand. :roll:

Nee, 1 DF waar mn broertje mee gevlogen heeft, 1 die idd gesloopt is en niet meer aan de praat te krijgen is, 2 van clubgenoten waarvan 1 zn eerste en laatste vlucht was en de ander nog nooit boven de 10 cm gekomen is.

Bij de CP's van die clubgenoten was bij 1 de standaard motor meteen vervangen. Gyro werkte alleen niet waarna hij in duizenden stukjes lag.

De ander heeft al andere electronica en een brushless motor en vliegt nog steeds niet goed.

Kijk, nu heb je info gegeven waar hij wat aan heeft. Alleen maar zeggen 'doorsparen' heeft niemand wat aan. 'Doorsparen want het is rotzooi en dit zijn mijn eraringen ermee:' is dan toch al heel iets anders, eh? :)

Tja, lieve vriendin heb je. Maar ik denk dat Noah de meeste verstandigste tip heeft gegeven ;) ;)

Geloof mij, ze denkt dat ze jou een leuk cadeautje geeft... de harde realiteit is dat je binnen 3 jaar een mooiere (dure) computer zender gekocht hebt, een grotere heli, nog een grotere heli, een schuur vol flessen brandstof, vele weekenden / weken de eettafel vol ligt met een uit elkaar gesloopte heli omdat dat onderdeeltje waar je op zit te wachten omdat je je grote heli gecrasht hebt nog niet ontvangen hebt en dus niet verder kan bouwen, Vies vloerkleed omdat je de skids van je vieze heli vergeten schoon bent te maken, een plafond vol mysterieuze circles, gehavende meubels, planten met de meest vreemde ziekte verschijnselen etc etc... om maar van je banksaldo niet te spreken... ;)

Zou ze dit al voorzien hebben? koop maar iets liefs voor haar, beter voor je relatie ;)

8O

Ok we laten mijn vrouw nu ff links liggen :lol: (of op de rug) :wink:

ik weet niet eens zeker of een heli mij bevalt.
Laat ik het anders formuleren:

Bij een mede forumlid die een zaak heeft in rc heli's, heb ik een afspraak gemaakt om vrijdag langs te komen (normaliter verzend hij zijn producten, maar hij woont bij mij in de buurt) of niet DUTCHHELI.

Nu heb ik een bepaald budget en moet en zal ik een heli aanschaffen.
Je kijkt een gegeven paard niet in de bek :!:

De heli wordt zowiezo gekocht bij 4rc.nl.

en gezien mijn budget heb ik keus uit:

walkera 4
walkera 22
nog een walkara onder de 200 euries
en een calisto

En zoals jullie zeggen, mss met andere woorden dat het rotzooi is :oops:
welk van de 3 is afvalberg waardig en met wel model maak ik een kans om van de grond te komen.

mvg bas

Walkera nr 4 heb ik 2* niet vliegend. Ik denk dat je Remco zou moeten vragen of je ze mag testen aan de kabel, dan kan je zelf beoordelen.

whahaha!

je denkt toch niet dat ik iets ga proberen wat ik nauwelijks kan :lol:

ik geloof remco wel op zijn woord, want vliegen doe je zelf, hij kan me wel een hele goeie adviezeren of een hele slechte 8O ik zie het verschil niet :!:
ervaring en tijd (jaja gevloek, geknetter, lijm, bloed, zweet, tranen en geld) zal het me kosten om het enigzins onder de knie te krijgen, maar dat had ik ook met vliegen met een modelvliegtuigkan dan wel geen straaljet heel aan de grond krijgen maarja "shit happens" .
we zien wel.
aldaniet is er wel een klein ietsiepietse eisje bij gekomen.
Het moet redelijk buiten vliegen windkracht 0bft tot 1bft
ik hoor het morgen wel wat het word. hou jullie zowiezo op de hoogte.

mvg bas

vandaag was het dan zover.
afspraak met 4RC.nl.

Ik kreeg gelijk bij binnenkomst een kop koffie aangeboden. (wat een service :o ).
Eveneens werd mij mede gedeeld waarom enkele forumleden zo sceptisch waren/zijn over de boven genoemde modelen. :lol: (ik hoop niet dat dat bij mij gebeurd).
Ik kreeg zeer goede uitleg over het assortiment en wat remco mij zou aanbevelen. de eerste 15 minuten zaten zo vol informatie dat ik nu thuis er nog over aan het nadenken ben.

Hij gaf toe dat "de creme de la creme" a la heli begint in de prijsklasse 600,00 bis "what ever ", maar dat walkera zekers up to date is met zijn modellen naar prijs uiteraard.
Na 20 minuten kreeg ik het model te zien wat hij mij deed aanbevelen, maar eerst deed hij mij vermelden waarom hij mij een collective pitch aanrade en niet een fixed pitch, reactie en snelheid, ed. het was de 22E, precies wat ik in gedachte had. Enkele het nadeel wat Remco mij uitlegde was dat de canopy doorzichtig was, tuurlijk is het om zelf je gewenste kleur te kunnen geven, maar er zijn leken die het niet spuiten en zo vermelde remco is het wel een beetje lastig te zie wat je heli doet als vooral nose front vliegt. Afgerekend en na huis gereden eerst de boel maar is goed bekeken, "tis wel anders dan een plane" 8O whahaha, efkens naar de schuur gelopen en gekeken naar de spuitbusjes. en jawel ik had nog een tri-color-special paint (je weet wel hoe de lichtinval is, is ook de kleur) blauw-paars-goud. WAT EEN COMBI met het geheel :P .
Alright nu heb ik een "schap" model. Hij staat mooi naast de kyosho trainer, maar ik wil er echt zo snelmogelijk airborn mee gaan, we wachten een juist moment en een juiste lokatie af.

Remco en Maureen Bedankt.

P.s. enkele vrienden van mij wijs ik even door naar de site www.4rc.nl
ohja en ik en mijn zwager komen mss zondag mits het weer mee zit, ff leerstof opdoen :proost: :wink:

mvg bas

Misschien een beetje een kick van het topic, maar ik vroeg me af hoe die heli nou beviel? Hij was mij ook op het oog gevallen onder het mom van beginners model, maar wel met een beetje 'pit'

Ik heb geen tot weinig verstand van hoor, maar hoe vliegt ie? Als onervaren vlieger?
Overigens had ik deze ook gespot bij die winkel die jij noemt, en ga ik even plannen wanneer ik naar die winkel kan om zelf even te kijken.

Back