titanic (hachette - amati) radiografisch

• Topicstarter Topicstarter macoreda
  • Startdatum Startdatum
M

macoreda

Guest
hoi allemaal,
is er mischien iemand die de titanic van hachette heeft omgebouwd naar een rc model ?
ben namelijk vandaag in het bezit gekomen van de 100 delen ,
het mooie is dat de mallen waarin de spanten en kiel hebben gezeten er nog onbeschadigd bij zitten
en kan zo de spanten en de kiel na maken
deel 1 tm 15 is al gebouwd echter is dat de statische versie en is hier niks mee te doen waneer je het rc wilt maken
op zich heb ik al ideetjes over hoe ik het ga doen,echter zit ik even in de strop met ,waar ik de opening maak om overal bij te komen in de romp
alvast bedankt

Hallo Macoreda,

Allereerst Welkom.

Ik heb helaas geen ervaring met de titanic van dat merk (ik ken het wel).

Maar wel een beetje met het ombouwen van een statisch model.
Zie Bouwverslag marina II
Hier heb ik gewoon wat ruimte in de romp gemaakt door de spanten "uit te hollen". Wat betreft het maken van een opening zou ik zeggen eerst maar eens de romp maken(voorbereiden) en dan gaan bepalen waar en hoe je de opening maakt. Zelf heb ik al een idee waar ik bij mijn Marina binnenkort aan wil beginnen. Of het dan in mijn ogen het juiste resultaat geeft kom ik dan vanzelf wel achter. Niet geschoten is altijd mis
Veel succes met dat mooie stukje historie.

Kijk eens op Youtube je kan zoeken naar titanis of rc ships.
Daar vaart een model wat volgens mij het door jou aangeschafte model is.
Je ziet er heel veel vn die modellen ook van Aeronaut varen.

hallo wilco en jan,
bedankt voor de tips ,,
heb inmiddels even gekeken bij het bouwverslag marina II echt super !!!
ook bij youtube gekeken ,jammer genoeg alleen varende modellen (wel prachtig om te zien !!)
ben vanmiddag begonnen met het uitekenen van de spanten , en zoals wilco al zei ,zie wel waar ik terecht kom