de slechte verhalen gingen vroeger al 10x in het rond, een goed verhaal 1x of niet.
Ik ken er ook een reeks, die op momenten zo als "foute uitkeringstrekker" bestempeld kunnen worden.
die ook ff een straatje leggen in de voortuin
alleen weet ik bij de ene dat hij overdag goed zijn ding doet, maar daarna een week niet buiten komt van de pijn in het lijf
Er zijn veel aandoeningen die van buitenaf niet zichtbaar zijn..
of zich meteen naar voren gooien
zodoende kun je beter je been breken, dan overspannen raken
bij nr 1 vraagt iemand wat, bij nummer 2 heb je een hoop gepraat achter de rug om en onbegrip
Maar ja, je hebt ook de echte foute jongens, WIA held 2 als ik het goed heb

wie weet heeft nummer 2 echt wel iets, maar heeft hij gewoon een ontzettend lompe manier van zich presenteren
aan de andere kant.
Tuurlijk, niet je ding kunnen doen vanwege een aandoening of iets wat is aan komen vliegen door het leven heen is erg zat.
maar door de momenten dat men wel iets kan doen, de samenleving helpen, dan verdien je in de basis ook je loon
anders had zo'n persoon daar iemand voor in moeten huren oid.
of het had de samenleving weer tijd gekost aan de balie van een gemeentemedewerker bijvoorbeeld
qua hulp en overheid, het is zo extreem afhankelijk of je de goede persoon krijgt toegewezen...
iemand die zich bekommert, je niet loslaat na hulpverlener 1, die ff navraagt, opschaalt indien nodig.
het is al een kwetsbare groep.