Tl-01 Lightweight Chassis

  • Topicstarter Topicstarter -Raymond-
  • Startdatum Startdatum
Rij niet op een circuit nee maar heb het wel 1x gedaan!!

Skate baan voor te trainen voor schaatsers!!!

Maar hij blijft bij mij zijn achterkant wegdraaien ben ff de naam kwijt (overstuur of onderstuur) Maar ja kan ook liggen aan mijn toerental 45000 in een TL-01.

Maar het enigste waarmee ik het merk is als ik in 1x volgas weg trek dan glijdt die iets minder voor de rest heb ik er niet veel van gemerkt!

mzzl 8)
 
Cheeta zei:
Maar hij blijft bij mij zijn achterkant wegdraaien ben ff de naam kwijt (overstuur of onderstuur) Maar ja kan ook liggen aan mijn toerental 45000 in een TL-01.

Overstuurd: de achterkant wil de voorkant van de auto inhalen, in feite maak je de bocht dus kleiner dan je van plan was: je hebt teveel stuur: overstuur.

Onderstuurd: de auto wil rechtdoor in een bocht en glijdt dus over de voorwielen weg. Je maakt een grotere bocht dan je wilde, je hebt dus minder stuur dan gewenst: onderstuur.

Jij hebt dus last van overstuur. Je zou kunnen proberen iets te doen met stuggere veren of dikkere olie (als je er oliegevulde dempers op hebt zitten) op de voorophanging.
 
Ik heb men chassis ook zitten bewerken met een dremel
conclusies

als je je accu wilt in de lengte plaatsen moet je de servo sowieso ander monteren wat extra gepruts meebrengt

positieve kant

standard size ontvangers kunne tot helemaal beneden er mooi in , (als je dus die tunnel waar de accu inzit wegslijpt
je kan dan ontvanger plaatsen zodat de plaats waar de antenne uit de ontvanger komt naar achte ris gericht boor dan een gaatje op de bovenkant waar je je antenne door kan prullen zodat die niet langs je ESC loopt die bovenop je ontvanger moet gaan kome (en de antenne zit proper weg)

hierboven zet je dan je ESC (oh ja dat plaatje dat horizontaal in het chassis zit ook eruit slijpen)
nu kan je makelijk ontvanger en ESC uit je chassis halen zonder het elke keer open te vijzen zoals men vorige methode

de accu laat ik nu gewoon dwars zitten en ik maak speciale houdertjes voor de accu in glasvezel zodat ik heb stevig kan vastzetten



door dit geprul kan je alles een halve centimeter lager monteren wat een lager CG brengt



nu ff naar dat stabilisator dingetje
dat zit bij het lightweight chassis als je dat koopt...
dus als je een standard chassis hebt moet je de achterbumper gebruiken als je stabilisators hebt (die zitten overigens bij het LSA set)
omdat ik wil gewicht sparen heb ik die bumper eraf gevezen en er een plaatje in glasvezel tegen gezet dat steunt op 4 plastiken busjes zodat de afstand net goed genoeg is om de stabilisator te klemmen

oh ja de stabilisators zitten SUPER los in die bumpers dus wikkel wat tape rond die plaatsen

maar wie weet of die middenstukken geklemd moeten zitten of dat deze licht mogen 'draaien'



phef dat was nogal een getypt


succes
 
Back
Top