TLP XB-16 probleem

Hallo,
ik heb sinds gisteren mijn XB-16 lader,
ik heb hem volledig volgens de handleiding gebruikt,en hij was al ingesteld door PK-racing.
Maar toen ik mijn accu's wou laden gebeurde dit,
eerste selecteer je de A en de hoeveelheid cellen:
img0410erm.jpg

daarna bevestigen:
img0411gxg.jpg

en dan doet ie dit:
img0409d.jpg

kan iemand me helpen of tips geven?

wel,ik heb de 2 lipo's ook gisteren gekregen,volledig nieuw.
Dus daar kan het niet aan liggen lijkt me,maar af en toe geeft de lader dingen aan zoals kortsluiting en te lage spanning bij de bron.
(terwijl hij gewoon op het lichtnet aangesloten staat)

Even mee teruggaan naar de leverancier. Als het display dit soort "wartaal" weergeeft gaat er iets mis met het programma of de processor.

welja,dan zal ik waarschijnlijk erg lang moeten wachten voordat ik hem terugheb...ik zal wel gewoon een nieuwe lader kopen:sad:

terug gaan naar pkracing als die nog maar net nieuw is heb je grote kans dat je gewoon een nieuwe meekrijgt.

wel,ik zit dik in de problemen:
1-ik woon hier in België
2-De lader die ik heb was de laastste,ze kunnen me dus geen nieuwe meegeven
3-Op de verpakking staat dat je alleen garagtie hebt als je je aankoop gedaan hebt in H.K.
en dat is echt zonde van die 120 euro,als 14 jarige heb ik daar aardig lang voor moeten sparen:mad:

Doe niet zo pessimistisch. Gewoon de lader terugbrengen of terugsturen naar PK. De firma PK levert gewoon garantie op deze laders. Als reparatie mogelijk is, dan gaat-ie naar de reparatiedienst en is 't ie binnen een week klaar. Is dat niet mogelijk, dan krijg je een nieuwe. Hebben ze die momenteel niet voorradig, dan krijg je zeker-te-weten een voorstel voor een prima regeling.

Ja gewoon terug gaan of even bellen met PK racing. waarschijnlijk kan je hem ook opsturen.

Je wordt er altijd perfect behandeld.
Ik haalde daar al mijn spullen toen ik nog met rc wagens reed. Trouwens ik kom er zo nu en dan nog. hebben bij mij nooit moeilijk over defecte spullen.

Zie je wel, niet direct zo persimistisch zijn. :):)
De meeste winkels willen je graag als klant houden dus zullen ze zeker service verlenen op de bij hun gekochte apparatuur. Die winkels die dat niet doen zullen vanzelf verdwijnen want daar koopt niemand meer iets.
Een warme douche voor deze winkel dus. :thumbsup:

Netjes afgehandeld zoals het hoort. Laat even weten of je nieuwe het wel doet. Welke heb je nu trouwens gekregen?

Ik kick hem ff,

moest jij je lipo ook op de hoofdkabels rood en zwart aansluiten of alleen met de 3-draad balance kabel!?

Bij deze lader gebruik je óf alleen de hoofdkabel óf alleen de balanceerkabel. Bij keuze van de balanceerkabel (aanbevolen) worden de cellen via deze kabel geladen en bemonsterd.

Je stelt op de lader eerst het aantal cellen en de laadstroom in. Nadat je de startknop langer dan 3 sec. hebt ingedrukt verschijnt er links op het display het aantal gedetecteerde cellen en rechts het aantal ingestelde cellen. Controleer altijd of dit met elkaar in overeenstemming is voordat je opnieuw (kort) op start/enter drukt.

Back