tm400 3d vliegt perfect

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
het is de eerste maal dat voor de ailerons 2 servo's gebruik.1 per aileron..
hoe programmeer ik deze in mijn futaba ff9? :?:

en mijn broer heeft een gewone zender(niet programmeerbaar)worden dan gewoon de 2 servo - draden naar 1 herleid en zo de ontvanger in? :roll:

thanks
groeten jan;
8)

Hoi,

Bij een futaba kun je dit aanpassen in het programma waar je ook ppm/pcm instelt en de data reset. Weet zo ff niet uit mn hoofd welke dat was.
Daar kun je ook instellen aileron 2+6 of 2+5 (zoiets)
Aangezien je bij een indoorkist vaak niet 6 kanalen hebt moet deze naar kanaal 2+5. Nu regelt hij de 2e aileron via kanaal 5.
Nu is het een kwestie van de aileronmixer aanzetten. en testen wat je wilt instellen.

Ik kan vanavond nog wel even een posting doen over de precieze aanwijzing in het boekje. Zelf vlieg ik met FF8, maar heb ook wel het boekje van de FF9.

Groeten Vincent

Hoi,

Servo's in ontvangeruitgang 1 +5/6 steken.
Bij de ff9 naar het menu parameter gaan.
Vliegtuigtype acrobatic instellen.
Ail-2 instellen voor ch5&6 .
Vervolgens naar menu advance acro gaan.
Menu flaperon openen, mix op act zetten.
Dan zou het goed moeten zijn, eventueel servo weg nog omdraaien
Voor een normale zender is het kwestie van de 2 servo's verbinden met een y kabel en in ontvanger uitgang 1 steken.
Succes

bedankt,klaar en duidelijk.
had al zoiets gevonden in de handleiding,alleeen de flaperon heb ik niet op act gezet.werkte nochtans.
zal straks nog even nakijken

ok,stond toch op act,ben verschrikkelijk benieuwd naar mijn eerste vlucht,toestel ziet er fragiel uit,maar denk wel dat die zeer traag vliegt.laat nog iets weten

net gevlogen 2x 25 min en de eerste keer een tamelijk harde landing.
de 2 tussenschotten tussen de romp en de vleugel gebroken,hersteld met een depron plaat van 2 mm dikker.
is nu heel wat steviger.
de 2 e vlucht ging gewoon fantastisch.
doet alles wat ik wil (loops,weinig meskant)en kan perfect traag landen.

ben nog geen 3d vlieger;maar de ailerons staan op 60% ingesteld op de zender,en zo gaat het prima.
is mijn leukste vliegtuig tot nu toe.
de voorganger de beaver vliegt ook goed maar is geen 3d.kan wel loops mits versterking aan de vleugels.een aanrader zelfs om ailerons te leren..veel beter dan een gws pt-17..

Back