Toch een T-rex geworden!

Dag heren!

Heb toch besloten voor een trex te gaan.
Het is uiteinderlijk een 450 XL CDE geworden.

Ik heb hem zojuist besteld dus misschien dat hij er volgende week is!!!

Eerst nog even verder sparen voor de zender (jaja tis was als student)

Je hoort nog van me!

Thanks to all for helping!

MVG,
Tjerk

Hoi,

Misschien dan toch maar de DS 281 proberen. Op microheli.nl lees je dat icm de gyro GY401 op bv de Trex toch wel een snelle digitale servo nodig is het liefst met metalen tandwielen. Nu heb ik er nog een HS55 op zitten maar de staart blijft wiebelen. Of ligt dit niet aan de servo? Ik heb de ATV ook flink terug geschroeft zodat het minder wordt. Daar heb ik alleen niet zo'n gyro voor genomen.
Op internet had ik gelezen dat de Yamara 5C wat levensduur betreft lang niet op kan tegen bv Futaba servo's. Ik heb zelf alleen ervaring met Graupner servo's in mijn race auto's/vliegtuigen en die bevallen altijd uitstekend ook wat levensduur betreft.

Groeten,

Jan

staartbladen met meer oppervlakte werkt ook.
ik had namelijk nog een setje raptor bladen, die heb ik ingekort en toen had ik minder last van een wiebelende staart, nu heeft hij alleen last van onbalans :oops:
ik gebruik trouwens een gy240 met hs55, ik ben van plan om binnenkort een ander servo te kopen.

Hoi hoi,

bekend geval, zeker bij de T-rex 450. Bij de XL uitvoering hebben ze dat opgelost door de slider aan twee kanten aan te sturen. Dit is een betaalbare oplossing (er zijn uiteraard ook tal van erg mooie bling bling oplossingen , echter ook ping ping prijs :wink: )
Align artikelnummer HS1078
hs1078_1[1].jpg

Verkrijgbaar bij vele i-net shops.

Succes, groetjes A.

laurens zei:
Oftewel zowel de Trex en X400 vliegen standaard niet goed genoeg...

Beter lezen jongen :wink: . Bovenstaand onderdeeltje zit standaard gemonteerd op de XL versie.
Een merk als Align gaat in op klachten/ideeën uit de markt. Zodoende dat er geregeld een nieuwe versie uitkomt.

Gr.A.

ik heb de xl versie en ik ben niet tevreden met de staart, daar bedoel ik mee, het kan beter.

maar nu weer onntopic naar NFSavage's t-rex.
wanneer verwacht je hem ?

ik vlieg met de xl maar de staart is 100%ok niks mis mee.

hs1078_1[1].jpg

het voorste deel waar de kwik links aan zitten daar komt een nieuwe voor die beweegbaar is en dus veel meer uitslag aan kan.
ik denk als die mod er is dat de t-rex 100%klaar is
normal_Align_new_tail_blades2.jpg

het is niet zo heel goed maar toch te zien.

remie zei:
maar nu weer onntopic naar NFSavage's t-rex.
wanneer verwacht je hem ?

Thanks remie!
(niet dat ik dat staart gebeuren erg vond, leer zelf ook weer van, ga rustig vadan)

Ik kreeg zojuist dit berricht:
The comments for your order are

Your order has been updated to the following status.
New status: Ready to Ship
Please reply to this email if you have any questions.

Dus ik denk volgende week dinsdag (maandag krijg je toch nooit wat)

"vol verwachting klopt mijn hart" ;)

Hoi,

Als ik het goed begrijp passen de onderdelen van de Trex (align) op de X400 wat staart constructie betreft. Dan ga ik dit zeker proberen. Ik vind de speling van de standaard constructie ook wat aan de ruime kant op de slider.

Ik hoop dat hiermee het wiebelen in ieder geval minder wordt.
Of is de keus voor een aluminium staart ondanks het prijsverschil toch een betere keuze?

Groeten,

Jan

Back