toch eigenwijs en een vliegtuigje gekocht

hoi allemaal ..

ik heb niet echt jullie raad op gevolgd (voor welk type vliegtuig)
maar dacht ik wil het eens proberen , die Skyflexen die kennen jullie nu wel :D

dus voor 50 euri een vliegtuigje besteld ''RTF''..is het niks ..dan geen man overboord ,(het is maar om toch het gevoel te hebben) hij is binnen en accu (op beschrijving) 3 uur laden..kan ik hem even in elkaar zetten ..na 10min staat hij klaar ..een heel apart ding klimmen / sturen alles op de motoren :confused:... spanwijdte van een meter en erg licht ..dus dacht oei dat gaat zeker niet lukken met windkracht 3

maar zie het filmpje ..en voor die centen heb ik nog lol ook!! :banana:

qfKoF6tQRnw[/media] the first time......maiden flight of the SeaBird - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben,

Proficiat! Ziet er allemaal aanvaardbaar vliegwerk uit :D

Ik vermoed dat er nu geen weg meer terug is....op naar het betere werk (rekening houdende met de leercurve)!

Stevo

Ben,

Proficiat! Ziet er allemaal aanvaardbaar vliegwerk uit :D

Ik vermoed dat er nu geen weg meer terug is....op naar het betere werk (rekening houdende met de leercurve)!

Stevo

ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt ''op naar het betere werk''
het is echt leuk ..ondanks dat het in jullie (ervaren vliegers) ogen,
niks is , heb ik er best lol van..even kijken hoe het allemaal gaat lopen .
en dan weer een stapje hoger :rolleyes:

gr Ben

Leuk man!
Aan deze hobby ga je nog een hoop plezier beleven. En zo nu en dan misschien ook wat verdriet, maar dat hoort er bij.

Ik ben ook sinds anderhalve maand besmet geraakt en ben al aan m'n 5e vliegtuig (3x zelfbouw en 2x koop).

Als je, net als ik, geen zin hebt om te lessen zou ik je adviseren om een Flight simulator aan te schaffen. Dat heb ik ook gedaan en dan gaat het sturen alvast een beetje in je systeem zitten. Dan leer je hoe de ailerons werken etc. Bij conrad.nl kun je een besturing kopen met een USB aansluiting (is dus eigenlijk een joystick) voor 19,95 en daar zit een hele behoorlijke flight sim bij.

Zo heb ik al met 3D vliegtuigjes gevlogen en zelfs een Spitfire (daar heb ik eerst heel wat uurtjes voor achter de PC gezeten).

Veel plezier met je nieuwe hobby.

Leuk man!
Aan deze hobby ga je nog een hoop plezier beleven. En zo nu en dan misschien ook wat verdriet, maar dat hoort er bij.

Ik ben ook sinds anderhalve maand besmet geraakt en ben al aan m'n 5e vliegtuig (3x zelfbouw en 2x koop).

Als je, net als ik, geen zin hebt om te lessen zou ik je adviseren om een Flight simulator aan te schaffen. Dat heb ik ook gedaan en dan gaat het sturen alvast een beetje in je systeem zitten. Dan leer je hoe de ailerons werken etc. Bij conrad.nl kun je een besturing kopen met een USB aansluiting (is dus eigenlijk een joystick) voor 19,95 en daar zit een hele behoorlijke flight sim bij.

Zo heb ik al met 3D vliegtuigjes gevlogen en zelfs een Spitfire (daar heb ik eerst heel wat uurtjes voor achter de PC gezeten).

Veel plezier met je nieuwe hobby.

ja bedankt ..vanaaf weer even wezen vliegen met dit ding ..het gaat echt heel erg goed (landen op de weg/ starten vanaf de weg) ja helemaal leuk ..

maar ik heb wel iets ervaring met vliegen .zoek maar eens op het forum naar ''Skyflex 2000'' het is wel heeeeeeeeeeeeeeel iets anders natuurlijk ,

maar toch ...het vliegt!!

gr Ben.R

maar ik heb wel iets ervaring met vliegen .zoek maar eens op het forum naar ''Skyflex 2000'' het is wel heeeeeeeeeeeeeeel iets anders natuurlijk ,

Ik vermoed dat je skyflex je (on)rechtstreeks toch heeft geholpen van hoe een RC model zich gedraagd in de lucht en hoe jij dat opvangt en correcties uitvoert, kortom ermee vliegt.

Volgende stap lijkt me een toestel die toegewijde roeren heeft, zal op de langere termijn een beter gevoel geven dan een toestel die via de motoren bestuurd wordt. Het toestel zal veel directer luisteren naar zender-input.

Daar waar je nu nog flink in de soep kan roeren met je sticks zal het bij een volgend toestel de truk zijn om meer te doseren.

Ik wens je te condoleren met het oplopen van dit virus want er bestaat geen remedie voor, sorry ;)

Stevo

ja bedankt ..vanaaf weer even wezen vliegen met dit ding ..het gaat echt heel erg goed (landen op de weg/ starten vanaf de weg) ja helemaal leuk ..

gr Ben.R

Da's inderdaad wel heel heel anders. Mijn ervaring is dat je al snel meer wilt. Sneller, wendbaarder, volledige 4 kanaals besturing, etc. Mijn advies blijft toch om veel te oefenen met een flight sim. Het heeft mij erg geholpen.

Als je maar lol hebt, da's het belangrijkste.

..ondanks dat het in jullie (ervaren vliegers) ogen,
niks is , heb ik er best lol van..

Ha Ben!
Wat ik je al schreef...als jij er lol van hebt is het 100% goed. Ik denk niet dat er veel "ervaren vliegers" zijn die gaan roepen dat het niks is. En als ze dat wel doen snappen ze er geen klap van :p
Maar, ervaren vliegers zullen je er wel op wijzen dat je met "echte" vliegtuigen nóg meer lol kunt hebben. En ik denk dat het niet lang gaat duren voor je dat zelf gaat proberen, nu de eerste stap gezet is :banana:

Ha Ben!
Wat ik je al schreef...als jij er lol van hebt is het 100% goed. Ik denk niet dat er veel "ervaren vliegers" zijn die gaan roepen dat het niks is. En als ze dat wel doen snappen ze er geen klap van :p
Maar, ervaren vliegers zullen je er wel op wijzen dat je met "echte" vliegtuigen nóg meer lol kunt hebben. En ik denk dat het niet lang gaat duren voor je dat zelf gaat proberen, nu de eerste stap gezet is :banana:

ik heb een van de Skyflexen de (02) voor een leuke prijs van de hand gedaan ..kan ik nu rustig gaan kijken voor een (betere) 4 kanaals vliegtuig of motor/zwever :cool: voorkeur gaat hier wel uit naar het type motor/zwever

het gaat wel erg snel nu hier :???:

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd :) enige wat ik mogelijkerwijs als opmerking kan plaatsen is, als je naar 'serieuze' toestellen gaat, gooi dan ietsje harder. Beter iets te hard dan iets te zacht :)

lachen dat geluid van die motortjes als je bochten maakt, is eigenl een groot Silverlit vliegtuigje hé, die doen ook alles op hun 2 motortjes.

heel goed voor het zelfvertrouwen, fladder er nog maar goed mee rond ;)

zwevers vliegen zo wat hetzelfde schat ik, ga je echter naar full acro modellen of warbirds ofzo.. dan word het een heel ander verhaal..

maar veel succes, oefenen oefenen en oefenen (maar best niet met teveel wind met dit ding denk ik ;)

Ach, de 'zweefjongens' zijn niet zo overgevoelig hoor ;)

Wel zou ik inderdaad als tweede toestel hierna een easystar aanraden. Als je 'm krijgen kunt liefst een oude versie (want lekker goedkoop en ailerons heb je voorlopig toch niet nodig) maar wel direct even brushless maken, daar heb je absoluut lol van. Sterker nog, zelfs als je, jaren na nu, eens een ongecompliceerde middag op het veld wil zul je de easystar pakken :)

vlieg zelf ook al (o.a.) met zwevers voor verschillende jaren zene, helling en thermique,
dit toestel is inderd iets anders natuurl maar een gezellige huis-tuin en keukenzwever heeft ook trage reacties op zen roeren en vliegt in die stijl (van trage reacties) zo wat hetzelfde als dit vliegtuig bedoel ik.

en zeker een easystar, die heb ik na zoveel uren echt rot gevlogen vroeger, letterl. :)

maar het is een fantastisch toestel, hou hem best licht als je hem brushless zet, ik heb er een motortje van 45gr en 120W gr ingezet, pakt thermique dat het niet normaal is. (en als hij zwaar weegt en je crasht heb je ook altijd meer brokken/vervormingen van/in het schuim.. euhm.. Elapor. (om MPX zeker niet te beledigen hé ;)

greetings en nog veel fun!

Back