toch niet jaloers worden hè....

Neeeuuuhhh, we willen jullie helemaal niet jaloers maken hoor!
Gewoon een lekkere sleepdag gehad, tussen de sinaasappelen! Mja, die kunnen ook niks anders als oranje worden bij dik 20 graden...
Ja, en als het dan ook nog niet waait, dan kun je ook nog eens lekker slepen en zweven.

Ja, OK, we hadden weinig thermiek...... :)

Pics samen met Harry van Melick.

IMG_5587.JPG

IMG_5589.JPG

Nee hoor Richard we worden niet jaloers8-O8-O;)
Ik durf hier niet naar buiten te kijken.
Bij de warme kachel is het nog wel uit te houden:(
Maar jij heb het daar goed zo te zien.

Het was vandaag gewoon super, 7 sleepstarts waarvan een 'schaal sleep', lekker 3x laag terug over het veld.

Richard met de Piper 'full power' en ik vol remkleppen en een beetje 'up' om de sleeplijn op spanning te houden, wel heel vermoeiend.

Ik denk dat Richard vandaag zo'n 16 a 17 sleepstarts heeft gemaakt

16-17 maar? Het voelt aan 40! :) Of komt dat door die rode wijn na afloop (en nog een "restje" thuis... :)
hasta mañana... hopelijk minder wind als voorspeld!

Richard, die 17 graden was dat het percentage van de rode wijn???? Dan had je ook hier bij mij een flesje kunnen komen scoren van mijn brouwsel van vorig jaar.........

Leuk he ons lekekr maken met zo een mooie berichten en foto's, wij zitten hier in de vrieskou te blauwbekken. Vliegen is er bijna niet meer bij nu.

:offtopic:@(Dan had je ook hier bij mij een flesje kunnen komen scoren van mijn brouwsel van vorig jaar.........)

Theo, dat jij als ex Luchtmachter en modelvlieger ook nog aan het wijn maken bent geslagen geeft wel heel veel hoop voor de toekomst :p:p

Maar hoe jij aan 17 % alcohol in de wijn komt is mij een raadsel. :confused::confused:
Toch niet voor het koude jaargetijde wat alcohol bijgevoegd.:proost:

Harry

meer suiker dan normaal toegevoegd en langer op temperatuur laten gisten. De wijn is echt sterk en net goed drinkbaar.

De druiven van dit jaar staan nu te gisten achter mij. Ze moeten eigenlijk nog geperst worden. Ben nu een beetje aan het experimenteren ermee.
Naast wijn maken brouw ik ook regelmatig een biertje, en ook daarmee experimenteer ik een beetje met verschillende smaken.

Al dat maakt het leven een stukje leuker.

Beste Harry

Natuurlijk worden wij jaloers terwijl ik dit type slaat er hagelstenen vermengt met natte sneeuw tegen het raam.
Als ik dan deze foto zie denk ik toch dat ik de verkeerde keus heb gemaakt om in Nederland te blijven wonen.

Kortom Jaloers Jaaaaaaa

Met vriendelijke groet

Ko

Niet jaloers worden hoor. Richard mag dan wel in Spanje zitten, Sinterklaas is lekker in NEDERLAND!

Laatst bewerkt:
Richard, ik begrijp het even niet. Waarom ben je eigenlijk 40-50km naar het noorden verhuist in plaats van paar honderd kilometer naar het zuiden?

Ron,
Je moet toch nog even op je reisplanner kijken, Ederveen-Denia is zo'n 2200 km..... :) :)

Zondag was ook weer een fijne dag, begon met wat meer wind, maar die zakte later weg en ook het zicht werd beter door flarden hoge wolken, zodat we toch enkele malen tot 5-600m zijn gesleept.
Aan het eind van de dag lukte ook nog een laagsleepje:
IMG_5595.JPG

Het Pipertje (met ZG62) en sinds deze week van een Emcotec 2001 voorzien, vliegt voortreffelijk.

Er heersen hier meteorologische omstandigheden die wij niet kennen. Nadat het de hele dag vrijwel niet "droeg", begon rond een uur of vier het te "bulken" van de thermiek (geen wolk te zien...) zodat ze vluchten van 45 minuten gemaakt hebben met de zwevers en alleen maar naar beneden kwamen omdat de zon laag achter de bergen ging verdwijnen.

Het slepen en zweven begint in Spanje pas nog maar nét los te komen, maar wint al snel aan leden. Uiteraard ook hier het probleem van geschikte slepers/sleepkisten.
Tijd voor een BIGGS-ES afdeling? :)

@(Tijd voor een BIGGS-ES afdeling? :smile:)

Si Claro !!

@(Richard, geen Geiers erachter tijdens de laagsleep??)

No Claro, B4 en ASK21

Un saludo,

Harry

Frank,

Nee, nog geen tijd gehad om een nieuwe en stevigere Geier te maken, hopelijk komt het er nog van, mja, d'r ligt nog het eea wat eerst af moet....

Ben nu aan het muren schilderen, ff met beide benen weer op de grond!

Tja, als ik naar de TV kijk met de beelden van NL, goh, dan zie ik toch een duivels glimlachje bij mezelf! Kan het écht niet helpen hoor!:cool:

Back