Met de Franse methode kan ook een bepaalde manier van instellen/mixen van de rolroerfunctie van de flaps bedoeld worden.
Hierbij wordt, als ik mij niet vergis, voor de flaps geen of in ieder geval veel minder differentiatie gebruikt dan voor de rolroeren.
Dit heb ik voor de Inside wel eens geprobeerd maar weinig verschil van gemerkt.
Ik heb de verhouding 1/3 - 2/3 - 1 aangehouden; dus de buitenste rolroeren de geadviseerde uitslag, binnenste rolroeren 2/3 daarvan en flaps weer 1/3 daarvan (of de helft van de binnenste rolroeren

)
Van de originele kit kunnen de flaps trouwens niet omhoog uitslaan, als je dat wel wilt moet je dat zelf aanpassen.
Op mijn aangepaste Inside (kist in mijn Avatar) heb ik de rolroeren per kant op een y-kabel en mechanisch de uitslag van de binnenste rolroeren afgesteld (kortere servoarm en langer roerhoorntje) dit om een 8 kanaals ontvanger te kunnen gebruiken.
Hiermee mis je dan wel de 'rem'functie om de binnenste rolroeren maximaal omhoog te zetten als de flaps omlaag gaan waardoor butterfly veel minder effectief wordt.
Ik heb de Inside eerst met Graubner mc20 gevlogen. Voor het mooie is het wel prettig als je een systeem kiest dat met 6 vleugelservo's overweg kan.
Ik vlieg nu met Frsky Horus X12, ik vind OpenTX heel fijn om mee te werken (ik ga hem voor de grap op de Xlite zetten omdat dat er zo gek uit ziet) maar zenderkeuze is heel persoonlijk en volgens mij ook redelijk clubgerelateerd. Waar daar de instructeurs mee vliegen vliegt vervolgens vaak iedereen mee.