Toch ook aan de multicopter

Na het vele lezen inmiddels ook de diverse modellen vliegend gezien te hebben toch ook maar eens wat bestel.

het frame is de scorpion y650
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/22801.jpg

als controle board heb ik gekozen voor de Crius multi wii.
6x een hacker style 20-20L 1050kv motor
6x "" mystery"" blueline 30A welke naar multicopter firmware worden gezet.

nu afwachten tot alles binnen is en dan zal ik mijn ervaringen hier plaatsen.
natuurlijk zijn alle tips welkom

Laatst bewerkt:
Als ik zo na dat frame kijk zie ik maar 3 plekken waar je de motortjes kwijt kan ... t word een tricopter dus? Want op je lijstje staan wel 6x motor en 6x esc

de multi copter is binnen, maar nu valt mij gelijk op dat bij de montage van de crius multiwii de voorgeboorde gaatjes onder 45 graden staan. is er in de multiwii software aan te geven dat het boordje niet rexht naar voren staat maar onder 45 graden.

Ja, als je x wil vliegen stel je hem in als + of andersom.
edit: foutje ik zie dat je een Y6 hebt, dan blijft de 2e optie over.

Of je boort een paar extra gaatjes.

uiteindelijk toch maar de multiwii recht geplaatst door nieuwe gaatjes te boren.
in de software zou je de orientatie van de gyro's aankunnen geven maar om extra problemen te voorkomen maar gewoon standaard laten

goede service

Alles is nu binnen motoren regelaars propjes allemaal uit de bekende winkel in Hong kong.
Firmware van de regelaars is geupdate naar de simon k versie.

1 van de 6 motoren weigerde helaas waarschijnlijk ontbreekt 1 fase (draadbreuk) dus een mailtje naar de winkel waarin uitgelegd dat de verzendkosten hoger zijn dan de motor dus dat verzenden eigenlijk geen optie is. nu blijkt tot mijn verbazing dat een video waarschijnlijk voldoende is voor garantie werk.

Aangezien er veelal klachten zijn op het forum van winkels en garanties vond ik het toch even nodig om eens iets positief te kunnen melden.:rolling::rolling::rolling:

:banana:Ja hoor het heeft even geduurd maar de video was voldoende en heb mijn geld terug gekregen in de vorm van bonuspoints dus nu kan ik een nieuwe bestellen:banana::banana::banana:.

voorlopig zal ik deze in een y4 gaan vliegen volgende week foto's en een filmpje van de maiden

Back