Toe aan een nieuwe accu, welke?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door iNtex, 17 mrt 2012.

  1. iNtex

    iNtex

    Lid geworden:
    6 feb 2009
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Hallum
    Hallo,

    Na een lange tijd niet gereden te hebben heb ik besloten om mijn Kyosho FW-06 (Onroad nitro 1/10) weer eens te laten rijden.

    De laatste keer dat ik ermee heb gereden had ik mijn twijfels al wat bij de sterkte van mijn oude accu, na een lange tijd stil te hebben gestaan denk ik niet dat het er beter op is geworden, die is dus aan vervanging toe.

    Enige kennis is al wat vervaagd dus hopelijk schieten jullie te hulp!
    Er zit nu een 4 gekoppelde batterijpack in van 4,8v 1600Mah die de servo's bedient en de ontvanger laat werken.

    Die was er destijds in gedaan door de winkel waar ik hem gekocht heb.
    Is het beter om er een sterkere accu in te zitten die mogelijk sterker is/langer meegaat of moet ik weer een batterijpack zoeken van 4,8v en 1600Mah

    Graag jullie advies!

    Bvd
     
  2. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    humppack 5cell 6volt.

    mvg Hans
     
  3. iNtex

    iNtex

    Lid geworden:
    6 feb 2009
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Hallum
    Brand je met 6v niet je servo's door?
    Het berteft de RTR standaard servo's die nog op mijn Kyosho zitten, volgens mij is 6v overkill..

    Heb nu een 2300Mah 4,8v pack gekocht van conrad
    Waarom zou 6v beter zijn?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Het maakt de servo's iets sneller en krachtiger. Veel servo's zijn gespecificeerd tot 6v en kunnen vaak ook een fractie meer hebben (getuige de begin spanning na het laden).

    In de autowereld is 6v vrij normaal, zels een 2S LiFe met 6.6v zonder een BEC is steeds meer gebruikt.
     

Deel Deze Pagina