Toegestane Frequenties in het buitenland

Ik vroeg me af wat de toegestane frequenties zijn in vakantielanden en of FPV vliegen in die landen is toegestaan.

Ik ga deze zomer naar frankrijk, en weet dat ik met 2,4 Ghz gewoon mijn model mag vliegen, maar mag ik ook bepaalde frequenties gebruiken die veel voor FPV gebruikt worden, en is FPV vliegen uberhaupt toegestaan in frankrijk? En als ik het dan toch doe.....hoe lang sluiten ze me dan op?;)

dus 2,8 Ghz of 1,2/1,3 Ghz?

Ik kon hier helaas via de zoekfunctie of google weinig over terugvinden....

...ik kan me niet voorstellen dat iemand zich er druk om maakt, zolang jij uit de buurt van publiek blijft. De meeste agenten zullen er geen .... van begrijpen en hooguit geinteresseerd zijn.

Zie deze faq:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
In dat draadje kan ik ook niks vinden over andere frequenties dan de RC zelf, en het gaat mij nu juist om het FPV gedeelte.......

In Frankrijk gelden voor modelbesturing op 2,4 Ghz aparte regels, niet de gehele band is te gebruiken zoals in andere landen en ik dacht dat ook het uitgaande vermogen dan beperkt wordt. Bij Multiplex kun je in de meeste zenders aangeven in welk land je bent, dan wordt het zendgebeuren daarop aangepast.
FPV regels van Frankrijk ken ik helaas niet, maar doe eens een navraag op de franse modelvliegfora.... Ron weet daar gegarandeerd wel een link naar.

hi

zit in mijn klanten bestand te kijken

naar frankrijk mail uit staan

nu online met luxenburg

wordt aan gewerkt

rob

bericht uit luxenburg

er is nog geen wet voor

iedereen doet maar wat

denk om 900 mhz ivm gsm,,zei hij

5,8 was vrij,,,maar op vraag welk vermogen,,had i geen antwoord

rob

ik heb niks met 900 Mhz om dezelfde reden in nederland.....vliegen op 2.4Ghz en video heb ik op 1.3 Ghz....

Hi

Bericht uit frankrijk

hi Rob

this is à big discussion. but tell your friend to use 5.8 for video and 2.4for radio.

you can use 2.4 for vidéo up to 25mW...

no risque with police as soon as you dont fly over habitation or un the street.

hope it helps

Ik denk niet mijnheer agent daar verstand van heeft.....dus zal weinig problemen geven.....had ook nog een forum gevonden met mensen die in frankrijk wonen en daar gewoon vliegen op 2,4 GHz en video op 1,2 of 1,3 dus ik denk dat ik er weinig problemen mee ga krijgen....

Laatst bewerkt door een moderator:
Back