Toekomstig project : hogezeesleper jaren 1910-1920

afb15154.jpg

afb15155.jpg

afb15157.jpg

dag allemaal ,

hierbij een nieuw project , eigen ontwerp , "as usual" , ik heb mijn inspiratie gaan halen bij de hogezeeslepers die tussen 1895 en 1920 in Nederland gebouwd waren , voor de rederij Smit , onder andere.

het enig verschil in dit geval zijnde de twee schroeven , om de manoeuvrabiliteit te verbeteren tijdens de wedstrijden , het zou moeten op schaal 1/100 gebouwd moeten worden , lengte : om & bij de 50 centimeters...

de groetjes ,

Laurent
[/img]

Ziet er mooi uit Laurent!

We zijn benieuwd hoe het er in het echt uit gaat zien, maar dat zal "as usual" wel weer goed komen.

Succes

Wim

Hoi Laurent,

Ziet er inderdaad leuk uit, maar heeft o.a. de Furie toevallig model gestaan voor deze sleper? Ik zie namelijk veel overeenkomsten met deze ouderwetse sleper.

En gewoon elektromotoren of echte stoommachientjes?

Groetjes Danny.

Danny Bimmel zei:
Hoi Laurent,

Ziet er inderdaad leuk uit, maar heeft o.a. de Furie toevallig model gestaan voor deze sleper? Ik zie namelijk veel overeenkomsten met deze ouderwetse sleper.

En gewoon elektromotoren of echte stoommachientjes?

Groetjes Danny.

Dag Danny & Wimg ,

de "Furie" heeft niet gestaan als model , maar alle slepers van deze era hebben ongeveer dezelfde uiterlijk , zodus ...

aandrijving zou gebeuren met hetzelfde materiaal dan in mijn klein "Dundrum Bay" , hetzij het systeem van Graupner dat voorzien is in hun klein slepertje "Pollux" , met indien nodig een aanpassing van de lengte van de schroefassen , deze motoren met opgebouwde reducties kosten geen geld ( 12,50€ voor een set vijf jaar geleden , het gaat nu niet zoveel meer kosten ).

Eens de plannen volledig afgetekend , zal ik alles laten scannen en aan elke geinteresserde per E-mail opsturen

de groetjes

Laurent

He Dr.Evil,

Mooie foto, volgens mij genomen in de modelhaven in Rotterdam-Zevenkamp, de thuishaven van de A.M.V.Z..

groeten,

Paul Konings

Jan,
de foto van de zeesleper in de haven van Maassluis die jij gepost hebt,
is dat niet dezelfde sleper als die ik een paar berichten erboven heb gepost....
de Humber???

Ik zou de foto graag opnemen op mijn site.

ciao,
Ronald

Back