Toepassing Robbe Axi 3536/06

Hoi,

Ik ben op zoek naar een leuke toepassing voor een Robbe Axi 3536/06.

Hier de specs:
* Weight: 109 g
* Measures: 35 x 36 mm
* No. of cells: 2-3 Lixx / 6-10 Nixx
* RPM/V: 1200
* Max. efficiency: 79 %
* Shaft diameter: 4 mm
* Current / max. 30s: 38 A
* Power: 280 W

Hij was eigenlijk bedoeld voor mijn Acromaster, maar die heb ik verkocht. Niet mijn ding.
Voor mijn Easystar is hij denk ik te traag. Hebben jullie een leuk idee? Groter dan de Easystar zoek ik niet. Misschien een compact watervliegtuig? Het moet een buiklanding kunnen maken in (hoog) gras, of op water kunnen landen. Dit omdat ik geen goed veld tot mijn beschikking heb.

Hey,

een 1,5 tot 2 meter zwever/softliner/hotliner is erg leuk! Deze motor is hiervoor ook prima geschikt. Te denken aan een lift-off xs of vergelijkbaar.

Greetz van Aldert

Is iets kleiner ook mogelijk? Formaatje Easystar?
Ik blijf ook wel graag bij iets van Elapor oid. Dit ivm mijn nog ontwikkelende skills. ;)

Laatst bewerkt:
Het moet een buiklanding kunnen maken in (hoog) gras, of op water kunnen landen. Dit omdat ik geen goed veld tot mijn beschikking heb.

Buiklanding, hoog gras.... :rolleyes:
Waarschijnlijk ook handig als prop dan niet voor op neus zit, Seawind (zie dit topic) ofzo? Dit lijkt me dan ongeveer de bouw van een toestel wat jij zoekt.. :D

Een Seabee is ook een grappig toestel (de één vindt 'm prachtig, de ander verschrikkelijk, gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak ;)), ik weet niet of er RC uitvoeringen verkrijgbaar zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ideale motor voor de CAP 231 die ik te koop heb staan; ik heb er nu een kloon van in zitten.
Grote Tucano zou ook leuk zijn, maar dan mis je misschien net even wat "kv's".

In ieder geval iets niet te snels tot een kilo is leuk!

Edit: wat denk je van een MPX Gemini?

Laatst bewerkt:
Prop op de neus mag wel in het gras. Als je er maar rekening mee houdt. De Seabee is mooi. Bijzonder maar ook mooi. Kan er inderdaad nog geen model van vinden. De Seawind doet me ook wel wat. Zal eens kijken of de Robbe 3536/06 daar 'netjes' in past. Bedankt voor de hint.

Een MPX Minimag met een drijversetje.

Is een no-go; te veel gewicht voorin, veel te veel power en gaat 100% zeker niet passen.
Een minimag is ontworpen voor een speed 400 (een inrunner dus); met hangen en wurgen (lees: netjes bouwen) krijg je daar een Roxxy 2827-26 in zonder dat ie 't elapor wegslijpt, maar een 3536/06 gaat echt niet lukken. Tenzij je de complete neus er af snijdt natuurlijk.

Ik zoeg eigenlijk ook iets, waar al rolroeren opzitten. De voorkant van de minimag knalt denk ik gewoon uitelkaar met zo'n dikke motor als je een keer gas geeft.

Ik zoeg eigenlijk ook iets, waar al rolroeren opzitten. De voorkant van de minimag knalt denk ik gewoon uitelkaar met zo'n dikke motor als je een keer gas geeft.

Ik zou toch eens een grote Tucano van HET-RC overwegen; kistje is niet zo heel snel, dus zou het leuk kunnen doen met deze motor (is bedoeld voor een iets lichtere Typhoon 15/10 en die is ook 1200 kv). Ik ben 'm momenteel aan het bouwen met zo'n zelfde motor, alleen dan een Turnigy-kloon en met 1300 kv. Als jij een iets vierkantere prop pakt, ben je net zo snel!
Als je persé elapor wilt, ligt een Gemini voor de hand.

Laatst bewerkt:
Warom niet een EZ glider? Moet goed kunnen geloof ik.

copy paste edit:

Is een no-go; te veel gewicht voorin, veel te veel power en gaat 100% zeker niet passen.
Een EZ Glider is ontworpen voor een vertraagde speed 400 (een inrunner dus); met hangen en wurgen (lees: netjes bouwen) krijg je daar een Roxxy 2827-26 in zonder dat ie 't elapor wegslijpt, maar een 3536/06 gaat echt niet lukken. Tenzij je de complete neus er af snijdt natuurlijk. EZ Glider PRO is voor outrunner ontworpen, maar dan gelden de andere argumenten nog steeds.

Besef goed hoe groot / zwaar het beschikbare motortje is!!!

Wat misschien zou kunnen en ook nog errrrrg leuk is: een van die nieuwe Warbirds van GWS die ze tegenwoordig in EPO uitvoeren. EPO = Elapor. Ze hebben een prachtige Focke Wulf en een even mooie AT6; beiden met een dikke meter span. Blijft dan redelijk overpowered, maar niet ongezond veel. Of het past moet je even checken; ik denk 't wel.

Back