Ik ben bezig met een speedkistje van 1m spanwijdte. Er komt eerst een super tigre .45 op. Met een 9x7 of 9x8. Ik wil zo tussen de 14 en 15000 toeren zitten. We hebben op het veld een geluids restrictie, dat was 84db op 7m en is nu 73 op 25 meter, dit is theoretisch hetzelfde. Ik weet nog niet hoeveel mijn supertigre haalt maar ik ben benieuwd hoe ik met een motor tussen de .40 en .60 zoveel mogelijk toeren kan halen en onder de geluidslimiet blijven.
heeft misschien iemand ervaring met een motor/ uitlaat/ propeller combinatie die echt veel toeren kan halen en nog onder de 84 db op 7m kan blijven?
wat zijn zo de grenzen qua toeren onder de 84 db. En wat voor een uitlaat is het meest geschikt om veel toeren te maken en toch stil te blijven?
heeft misschien iemand ervaring met een motor/ uitlaat/ propeller combinatie die echt veel toeren kan halen en nog onder de 84 db op 7m kan blijven?
wat zijn zo de grenzen qua toeren onder de 84 db. En wat voor een uitlaat is het meest geschikt om veel toeren te maken en toch stil te blijven?