Het onvermijdelijke is gewoon gebeurd. Onkunde en onbekend zijn met de materie mijnerzijds want dit is op mijn leeftijd (83++) mijn eerste project.
Ik heb op de een of andere manier mijn toerentegelaar ( 30 A ) opgeblazen!! Verbrand!
Wat ik verkeerd deed weet ik nog steeds niet. Had al eerder gemeld dat ik het drie-aderige kabeltje van de toerenregelaar op kanaal 6 van mijn FS-i6A ontvanger had aangesloten omdat dát , volgens het zeer sumiere aansluitschemaatje ( gebruikers manual) van de zender DE juiste aansluiting zou zijn om de ontvanger van stroom te voorzien...ondanks dat in de beschrijving van de zender FS -i6 op een andere plaats staat dat dit kabeltje op kanaal 3 ( throttle) aangesloten moest worden.....
Kreeg een reactie van een clublid dat het niet uitmaakt van welk kanaal de stroom beschikbaar wordt gesteld. Oke....dus kabeltje naar Kanaal 3 !
Toen nog eens naar de " stick mode" gekeken. Rechter stick voor kanalen 2 en 4, zijnde de richting en hoogte-roeren. En die werkten.
Linker stick ( waarvan één ...kanaal 3).
Nóg reageerde de electromotor niet op de stick bewegingen...
Toen is er mogelijk wat fout gegaan!
Op de een of andere manier heb ik voor die linker stick toch iets gewijzigd want opeens begon de E-motor keihard te loeien en was nauwelijks te stoppen. Toen kwam er rook uit de regelaar. RAMPSPOED !
IK GA eerst achter een nieuwe regelaar aan. Moet dit weer een 30A zijn ? Zijn dezen los te koop?
Als er iemand is die mij weer op weg wil helpen, dan graag.
Met vriendelijke groet.
Ik heb op de een of andere manier mijn toerentegelaar ( 30 A ) opgeblazen!! Verbrand!
Wat ik verkeerd deed weet ik nog steeds niet. Had al eerder gemeld dat ik het drie-aderige kabeltje van de toerenregelaar op kanaal 6 van mijn FS-i6A ontvanger had aangesloten omdat dát , volgens het zeer sumiere aansluitschemaatje ( gebruikers manual) van de zender DE juiste aansluiting zou zijn om de ontvanger van stroom te voorzien...ondanks dat in de beschrijving van de zender FS -i6 op een andere plaats staat dat dit kabeltje op kanaal 3 ( throttle) aangesloten moest worden.....
Kreeg een reactie van een clublid dat het niet uitmaakt van welk kanaal de stroom beschikbaar wordt gesteld. Oke....dus kabeltje naar Kanaal 3 !
Toen nog eens naar de " stick mode" gekeken. Rechter stick voor kanalen 2 en 4, zijnde de richting en hoogte-roeren. En die werkten.
Linker stick ( waarvan één ...kanaal 3).
Nóg reageerde de electromotor niet op de stick bewegingen...
Toen is er mogelijk wat fout gegaan!
Op de een of andere manier heb ik voor die linker stick toch iets gewijzigd want opeens begon de E-motor keihard te loeien en was nauwelijks te stoppen. Toen kwam er rook uit de regelaar. RAMPSPOED !
IK GA eerst achter een nieuwe regelaar aan. Moet dit weer een 30A zijn ? Zijn dezen los te koop?
Als er iemand is die mij weer op weg wil helpen, dan graag.
Met vriendelijke groet.