toerental 5 bladskop

wie kan mij op weg helpen?
wie kan mij vertellen wat het toerental moet zijn op een 5 bladskop?

ik heb zelf een t rex 700 nitro ingebouwd in een hughes 500e.
mijn besturings sysyteem is beastx.
en op de 5 bladskop komen 700 mm lange halfsym spinblads op.

nu ben ik opzoek naar iemand die mij kan vertellen welke toerental ik op de kop moet of mag hebben en hoe ik het moet berekenen als ik met een telemytrie meter heb om op de bladen tekijken welk toerental ik heb bij een 5 bladskop.

mvg roy

De informatie in de sticky in het Schaalhelikopters subforum gezien?
Meerblads rotorkoppen afstellen en vliegen

edit: je hebt hem gezien zie ik.

Verder
"MAGNUM" Hughes 500D jongensdroom
HK450 4-blade

Forumtipje:
Geef behalve je woonplaats ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

De spinblades 700 mm mogen maximaal 1600 rpm hebben, dit staat zo voorgeschreven bij spinblades.
Zet de gevoeligheid van je beast de eerste vluchten wat minder, heb er zelf ook eentje, en de standaard instelling is wat van het goede teveel..
Met een optische rmp meter voor de kop verschillen de methodes per toestel, bij sommige moet de rotordisk stil staan en het dubbel aantal bladen tonen, in sommige gevallen het precieze aantal, even de handleiding van jou meter erbijhalen..

Hoop dat dit helpt,

Didier

Laatst bewerkt:
Back