Toerental naar beneden brengen in FX-18

Hallo, hoe breng je, normaal gesproken, het toerental naar beneden in een FX-18?
Mijn regelaar staat in de Govornor mode, mijn throttle curve is "vlak" en staat op +40% wanneer ik deze opschroef of verminder, blijft het toerental gelijk?!?
Mijn toerental is veel te hoog, (ik heb het de laatste keren niet gemeten i.v.m. zwaartepunt) en het slurpt m'n akku's leeg (max. 4 min.)
En de motor is te warm om vast te pakken.

Ik heb deze vraag als eens eerder gepost, wie weet is het een verhelderende avond!

@nne

als je je gas stand omlaag brengt moet het toerental ook omlaag gaan. OOK MET EEN GOVENOR. Het kan alleen best zijn dat de motor al 100% gas draait terwijl je maar 20% gas stand geeft. Sommige regelaren willen een toerental hebben en geven dan steeds meer vermogen totdat de motor dat draait. Je stelt dus een toerental in ipv een % vermogen. Daarom kan hij bij mee dan 40% niet harder willen en bij minder dan 40% ook niet langzamer. Als hij bij 30% dus al max draait bv ;) Begin maar langzaam vanaf 0. Stick in vol omlaag, idle -up 1 bv met een beetje negatieve pitch, dan het gas opschroeven totdat je de goede waarde hebt. Dan je curve vlak inprogrammeren met die waarde ;)

Dank je Tadango, ik begrijp wat je bedoelt, alleen ik weet niet precies hoe je dat moet doen.
Ik heb nl. m'n idle-up niet geprogrammeerd!
Alleen de normal!

@nne

gan gewoon gas op -100 zetten overal, pitch op 0. Dan stick helemaal onderin en rustig die waarde vanaf -100 beginnen op te toeren tot hij de gewenste snelheid heeft ;)

Oke bedankt, ik zat net je filmpje te bekijken wat je vrijdag gepost hebt, gaaaaaaaaaaf man.

Ik ga m'n akku's opladen, en morgen meteen uitproberen!

@nne

Back