Heeft èèn van de heli vliegers een idee hoe het komt dat de heli vanzelf zijn toeren kwijt raakt, en uiteindelijk naar de grond gaat. De heli is een Algin 250 met het model 500 Hughes model. Zou het kunnen dat misschien de regelaar te warm wordt, of dat de motor te warm wordt. Het model is rondom dicht, zou het misschien een oplossing kunnen zijn wat ramen eruit halen, dat de temperatuur wat minder wordt. Heb de batterij gemeten en was op het moment van het probleem 60% dus daar is nog op te vliegen. Ik hoor graag jullie ideeën hierover. Groet en veel vlieg plezier.
Meeste regelaar gaan piepen, welke regelaar is er gemonteerd? Na hoelang vliegen gebeurt dit? Na laden van lipo, gelijk weer voldoende headspeed? Zoveel dingen zijn mogelijk. Mvg Patriek
Te veel pitch icm met de gascurve, curve gas niet onder 75% laten komen . Anders word motor en regelaar te heet
Mijn eerste verdachte is de accu-laadtoestand of -leeftijd, regelaars regelen niet netjes terug (behalve wanneer de LVC drastisch ingrijpt natuurlijk). Een regelaar is behoorlijk zwart-wit, hij werkt goed, of hij werkt. Wat gebeurt er met een volle accu? Wat gebeurt er met een andere accu? Accu's leveren geen procenten, ze leveren spanning, stroom en vermogen. Een ladingstoestandmeter is valse veiligheid, alleen maar goed om aan te geven of accu vol of leeg is. Alles daartussen is door de vlakke ontlaadcurve van de accu een veredelde gok. Een motor die te heet wordt, krijgt zwakkere magneten (permanent!). Daardoor stijgt Kv en daardoor stijgt stroom, fiks!, want stroom is evenredig met derde macht van Kv. Several motor tests Drytesting brushless motors - WFF (RCG user vollrathd) Overheating magnets causes de-magnetizing (irreversible! ), which in turn results in higher Kv. Motorcurrent is proportional to Kv cubed Higher current → hotter motor → weaker magnets → higher Kv → higher current → hotter motor → weaker magnets → higher Kv → higher current ⟲⟲⟲ etcetera etcetera, temperature runaway Determining whether magnets still have original strength, by determining whether Kv motor parameter (in rpm/volt) is still the same, several simple straightforward methods. www.bavaria-direct.co.za → motor constants Opening an outrunner for visual inspection Innov8tivedesigns → resources → video classroom → shaft/bearing replacement Outrunner Disassembly and Stripping - RCG Generator test, only using a power drill and a voltmeter (Re)winding and building motors - RCG (sticky) → opening post → #40 Generator test
Je zou de accu spanning moeten meten tijdens het vliegen. Bij een lipo dat niet meer goed is zal de spanning tijdens het vliegen, heel snel te laag gaan. Ik heb een paar oude lipos weggebracht vanwege die reden. Je kan ook een simpel alarmpiepertje erop zetten die meteen gaat bleren als de voltage tijdens het vliegen te laag gaat (bijv. onder de 3.5v per cel).