toerental trex 600

Heb nog even wat verder nagekeken ivm de regelaar. Niet 'n echte heli ESC, deze kan onder load
wel ns inkakken qua power..
 
Goede regelaar is CastleCreations, Kontronik, Scorpion of de Align.
Align ESC heeft naar mijn weten niet echt een degelijke governor maar wel weer een
betere softstart. Softstart hebben ze trouwens allemaal wel..

Zaterdag op t veld in Panningen?
 
Goede regelaar is CastleCreations, Kontronik, Scorpion of de Align.
Align ESC heeft naar mijn weten niet echt een degelijke governor maar wel weer een
betere softstart. Softstart hebben ze trouwens allemaal wel..

Zaterdag op t veld in Panningen?

is een governor echt nodig dan??? hoor van vele dat ze zonder vliegen.
ja is prima zaterdag maar mag ik er zo maar vliegen dan?
 
is een governor echt nodig dan??? hoor van vele dat ze zonder vliegen.
ja is prima zaterdag maar mag ik er zo maar vliegen dan?

Ik vlieg mn electro gebakkies allemaal zonder governor.
zie ook het nut niet zo erg

de nitro heb ik een tijdje zonder gevlogen, maar met is daar gewoon handiger

Qua vliegen bij een knvvl club
als je een brevet hebt, mag je gewoon vliegen als gastvlieger, zonder begeleiding

Heb je geen brevet, en je komt gastvliegen staat er een instructeur naast je.
Zo wordt immers ook les gegeven als de kabel niet meer nodig is.
Zien ze dat je het spul niet genoeg onder controle hebt, wordt er ingegrepen
heb je het gewoon onder controle, kun je gewoon vliegen
 
Hangt er púúr van af wat je met je model wilt gaan doen:

Bij 3D zal het voor gloeiplug motoren best lastig zijn curve's te vinden waarbij het rotortoerental ongeveer gelijk blijft, en voor electro, mits de motor krachtig genoeg is, vrijwel geen probleem.
Lichte toerentalwisselingen zijn dan ook niet heel problematisch

Als het een schaalkist is, of je vliegt non-e-stab rigid, dan is het precies andersom: Dan is voor electro een governor sterk aan te raden (maar niet noodzakelijk), en voor brandstof absoluut overbodig.... (maar daarom nog wel bruikbaar).

Ik vlieg alle electro heli's met governor, gewoon omdat ik een hekel heb aan een langzaam dalend toerental: is puur persoonlijk dus.
Ik héb in het verleden met governor gevlogen in brandstof heli's, maar had er geen lekker gevoel bij: de governor verbloemt fouten in de carb-afstelling waardoor je pas een waarschuwing krijgt als je motor al aan het afslaan is. Gewoon niet mijn ding dus, en ik krijg mijn brandstof motoren ook zonder governor wel op constant toerental, zo moeilijk is dat nu ook weer niet.

Groet, Bert
 
Ik heb ook geen brevet..... maaar kan wel vliegen.. :)

Op m'n 700E gebruik ik ook geen gov meer, met eindpunten merk ik toch iets
meer directer gevoel tov de gov van CC.
Mijn 600 formaat op nitro is de gov toch een must, zeker als je er mee gooit.
 
Ik heb ook geen brevet..... maaar kan wel vliegen.. :)

Op m'n 700E gebruik ik ook geen gov meer, met eindpunten merk ik toch iets
meer directer gevoel tov de gov van CC.
Mijn 600 formaat op nitro is de gov toch een must, zeker als je er mee gooit.


;) O maar dan....
wat is nu eigelijk het verschil tussen een 600E en een 600ESP
 
zonder governor moet je natuurlijk geen gaskurve's van 70 70 70 70 70 hanteren he?
maar van 100 85 70 85 100 of iets in deze richting
 
zonder governor moet je natuurlijk geen gaskurve's van 70 70 70 70 70 hanteren he?
maar van 100 85 70 85 100 of iets in deze richting

Onzin. De meeste motors trekken een flat curve wel, ( ok, toerental zal wel iets zakken maar dat heb ke bijna altijd wel) en anders moet je een andere pinion steken. In uiterst geval een kleine V-curve instellen bv 100-97-95-97-100 maar zeker NIET een vcurve met 30punten verschil.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top