toestel voor boxermotor

Hallo,

wij zijn op zoek naar tekeningen of liever nog een kit voor een boxermotor 4takt 13cc
ik schat iets rond de 2meter.

gekende toestel is natuurlijk de piper cup, maar wellicht zijn er andere minder voorkomende leuke modellen.

ik dacht eerst zelf aan de aeronca c3...(ik heb nog een aeronca champ doos liggen van dezelfde familie dus)

bestaan hier leuke kits van of tekeningen?
of zijn er nog andere gepaste toestellen

ik heb deze gevonden maar die zal te groot zijn...
http://www.belairkits.com/Productdetail.asp?Id=374

dit zijn natuurlijk enkele opties, maar het liefst een toestel waar de motor wat zichtbaar is en het geluid echt tot zn recht komt...

Hoi,

Ook ik had eerst en tweecilinder, weliswaar 21 CC, maar zocht ook een vliegtuig waar de motor helemaal tot zijn recht zou komen.
Kijk maar eens hier op het forum bij Ultralight Cloudhopper. Kleiner kan altijd.

Groetjes, Erik.

Hoi, ik zie dit draadje nu pas.

Type in Google eens Hummel bird.

Is een éénpersoonsvliegtuigje ´´Experimental``
De motor is een 1/2 VW ( dus een 2cil. boxer)
Of er tekeningen zijn voor een RCmodel weet ik niet.

Maakt voor mij niets uit, ik heb de orginele op 1:1 :mrgreen:

hallo,

bedankt voor de reacties, maar momenteel is het plan +short kit op komst van de aeronca c3... op 2meter wingspan!

groeten

Een Fly Baby misschien? RCM ( amerikaanse RCM) verkoopt een plan van rond de 1,80-2 m, denk ik. Er bestaat ook een Fly Baby Bipe, ik denk dat Balsa USA van beide versies ook een bouwdoos aanbiedt, maar mogelijk te groot voor je motor.

Een andere mogelijkheid is een Druine Turbulent ( ietsje minder sexy van vormen dan een Bowers Fly Baby, weliswaar), maar ze vliegen wel goed.

Grts

Kris

Back