Toestemming voor een RC circuit omgeving Leiden.

Hallo allemaal,

We rijden met een aantal forummers al geruime tijd op een zelfgemaakt circuit in de omgeving Leiden. Omdat een dergelijk terrein vandalisme gevoelig is (Voor je het weet wordt de baan gesloopt door crossbrommers o.i.d.) Willen we het terrein afsluiten. Dit kan prima, omdat het terrein omgeven is door een breede sloot en uitsluitend toegankelijk is d.m.v. een hek. Dit hek willen we afsluiten...

Nu is er het plan om toestemming te vragen aan te terreineigenaar t.a.v. het afsluiten en het gebruik van het terrein. Het terrein ligt al geruime tijd braak. Het bestemmingsplan t.a.v. het gebied is het bouwen van een bedrijventerrein. Dit gaat echter nog jaren duren voordat dit gaat starten.

We hebben uitgezocht via het kadaster wie de terreineigenaar is. Een medeforumlid kon viavia toegang krijgen tot deze info.Vanmorgen een document gekregen. Hierin is te lezen dat het terrein van Verkeer en Waterstaat (De staat) is. We hebben dus niet te maken met de gemeente. Wat we eigenlijk wel dachten...

Via de gemeente had ik misschien via een "ouwejongenskrentebrood" manier wat kunnen regelen qua toestemming. Via de staat wordt dat een ander verhaal. Dan zullen we een meer "formele weg" moeten volgen.

Natuurlijk willen we dat best doen, maar ik vraag me af of dit wijs is. Het zou zomaar kunnen gebeuren dat zo'n ambtenaar die brief leest en vervolgens een mannetje naar het terrein stuurt, om het hek af te sluiten.

Het terrein heeft i.i.g. geen publieke beperking. Het zou wel kunnen dat er eerdaags ineens een berg buizen o.i.d. opgeslagen staat. De Nederlandse Gasunie heeft daar ontheffing voor gekregen. (Maar is nog nooit gebeurd)

We rijden electro, dus geen overlast, maar willen een beetje investeren in "onze" baan. Dus duidelijkheid is wel gewenst...

Tot zover de situatieschets, welke hopelijk duidelijk genoeg is..

Concrete vraag: Hoe pakken we dit het beste aan??? Wie weet zijn er op dit forum mensen die ervaring hebben met dit soort zaken.

Alvast bedankt voor het meedenken en evt. tips:p

Groetjes, Rinaldo

Laatst bewerkt:
""De Nederlandse Gasunie heeft daar ontheffing voor gekregen""

Dan wens ik je veel sterkte, maar geef je weinig kans.
Gasunie is zeer / extreem streng streng met regeltjes.

Dat kan.....Maar De Nederlandse Gasunie is geen eigenaar;)
Wie weet hebben ze het terrein niet nodig. Of pas over een jaar...

Maar dan weten we dat i.i.g.

Allereerst zegt je topictitel mij iets anders maar je bedoeld dus een offroad circuit en geen onroad zoals ik het dacht. Dat is een wereld van verschil, ook voor de gemeente.

Vandaag de dag is het alleen moeilijk om een terrein los te peuteren. Bestemmingsplannen, milieuregels etc. zijn veelal niet bestemd voor onze hobby en met de rechtlijnigheid van veel gemeentes is er dan ook niet veel mogelijk. Als ze worden gevrijwaard van subsidies en andere kosten is er misschien nog wat te doen maar meestal komen dan toch weer die andere factoren zoals het bestemmingsplan om de hoek zeilen.

Je kunt beter proberen een deal te sluiten met een bedrijf of boer die een braak stukkie grond heeft.

rinaldo mischien een ideetje om bij boeren te vragen ofzo kunnen we wel doen. Koen z'n oom heeft geen plekje voor ons heb ik al gevraagd.

Back