Toms rc-pagina

Hallo ik ben Tom en sindskort ben ik steeds meer met RC bezig met mijn zoontje.
Vroeger had ik (na alle chinese troep en wat leuke nikkos) een tamiya TT01 calibra dtm. Deze onderging steeds wat aanpassingen tot de regelaar ooit doorbrandde en uiteindelijk belandde alles in de prullenbak.

Jaren later kocht ik een hpi savage die afgeleverd werd met een .28 LRP motor. deze truck kreeg nog een andere uitlaatje. verder heb ik er niet heel veel mee gereden vanwege andere hobbies/interesses

Inmiddels heb ik een zoon en na het nodige speelgoedspul en een nikko vaporiser (heel leuk maar was ook snel kapot) heb ik voor hem een Kyosho EP fazer brushed aangeschaft in Mc-Laren F1 GULF uitvoering. Hiermee rijden we op een pleintje in het dorp.

Toen wilde hij steeds meer in zand en bosjes rijden dus kwam er de buggyvariant: Kyosho fazer Kobra brushed. Hiervoor heb ik nog 1 nieuwe shock nodig of een nieuw setje. Als iemand tips of aanbevelingen heeft hoor ik het graag want deze staat nu even stil daardoor.

Verder hebben we nog een jamara boot aangeschaft (type moet ik even kijken). We gingen eerst voor een heel kleine LRP maar deze jamara is veel imposanter alleen heeft deze dus geen achteruit waardoor ik al een paar keer het water in moest.

gelijk een eerste vraag: kan ik goed een 7,2 volt accu gebruiken in de 8,4 volt boot?
en zijn de accus van conrad gewoon goed? we hebben nu een 2000 en 3000 van conrad. Ik heb niet voor lipo gekozen omdat ik nog een gewone snellader had en vanwege de extra kosten van de accus/lader en. Ik heb het graag simpel want we zijn tenslotte beginners:cool:

Toen wilde hij steeds meer in zand en bosjes rijden dus kwam er de buggyvariant: Kyosho fazer Kobra brushed. Hiervoor heb ik nog 1 nieuwe shock nodig of een nieuw setje. Als iemand tips of aanbevelingen heeft hoor ik het graag want deze staat nu even stil daardoor.

en zijn de accus van conrad gewoon goed? we hebben nu een 2000 en 3000 van conrad. Ik heb niet voor lipo gekozen omdat ik nog een gewone snellader had en vanwege de extra kosten van de accus/lader en. Ik heb het graag simpel want we zijn tenslotte beginners:cool:

Kyosho heeft over het algemeen wel goede schokbrekers. Zoek je een wat betere demper, of ongeveer hetzelfde, voor een laag budget? Team C heeft ook leuke dempers, of die van de LRP Blast BX.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met de 3000 mAh accu's van Conrad. De 2000 heeft niet alleen minder capaciteit, maar ondanks het lagere gewicht, had ik de indruk dat de auto waarin ik deze accu had zitten minder goed wilde optrekken, en minder hoge topsnelheid had.

@blablo: Thnx. Ik heb het net bij een buurman opgepikt. De bijbehorende wieltjes gemonteerd. Nu eerst maar een spuitbusje witte lexaanverf scoren.

@indoorvlieger: Ik ga zal even kijken naar die shocks die je aangeeft. Ik had origineel gevonden bij toprc maar na 2 ontevreden bestellingen (niet kunnen leveren maar zelf weer overal achteraan moeten en bedrag was al betaald met ideal) ga ik daar dus nooit meer online bestellen. Wat betreft had ik gewoon gekeken naar capaciteit en prijs. De accuprijzen schelen ook amper naar mijn idee.

Iemand nog tips wat betreft de lexaanverf? vroeger had ik dat van tamiya omdat ik de TT01 had. Ik heb blijkbaar alleen wit nodig. Is dat allemaal hetzelfde?

Nee, de verf is niet allemaal hetzelfde. als je de verf van Protech bijv mengt (overspuit) op de tamiya verf, gaat het met elkaar reageren.
Houdt het in ieder geval bij 1 merk verf op een kap.

Inmiddels ben ik even bij een plaatselijke modelbouwwinkel geweest. De schokbreker van de kyosho buggy was al gered met het onderste kunststof gedeelte (de bevestiging van de shock dus). Nu kreeg ik 2 soorten. Helaas waren deze beiden langer maar ik heb de kortste daarvan maar gebruikt. De buggy staat nu dus rechter omdat de voorkant iets omhoog is gegaan maarja mijn zoontje kan weer rijden.

Voor mijn vitara body was er geen witte verf maar die is hopelijk eind deze week binnen dus vrijdag ga ik even langs.

Verder thuis een beetje ruimte gemaakt om de autos weg te zetten. Nu nog een tafeltje vrij krijgen voor het werken eraan

Afgelopen zondag nog even bij de Baanbrekers in Rucphen geweest. helaas waren we wat laat dus bijna iedereen was bezig met onderhoud en opruimen

Laatst bewerkt:
witte verf

Hey Tom. Tevreden?
Ik zelf heb goede ervaring met witte verf van Tamiya. Zowieso Tamiya verf trouwens. Andere merken laten naar mijn idee wel eens los als je meerdere lagen spuit en dus moet afplakken binnenin de body.
Heb je al een paint schema voor de Escudo? Hiermee ga je toch niet racen op de Rallycup he? Dan heb ik nog een andere auto voor je.:p

Hoi Bouke..hoe gaat het daar met jou? Ja zeker. die body moest ik gewoon hebben. Een paar stickers moeten er wel vlug op want zitten wat los aan de rand en aangezien het al oud is....
Vrijdag zie ik wel of deze winkel de verf van tamiya heeft binnen gekregen of een ander merk. Ik heb daar niet specifiek naar gevraagd. (verf stond al in bestelling). uuuuh een paintschema? ramen afplakken binnen en binnen wit spuiten toch? :) :) dan de tijd nemen voor alle decals. Het wordt gewoon zoals hpi het bedoeld heeft.
Als ik de echt van dit model moet namaken dan moet ik weer zoveel extra stickers (laten) maken (veel tijd)en deze van hpi is wel ontzettend mooi. Nee ik ga zeker niet racen met deze body. Deze is voor mij een suzuki verzamelobject. Geen idee nog wat ik met het RS4 chassis ga doen..dat gaat ooit wel rijden haha. Voorlopig heb ik ook geld nodig voor een hoop andere dingen waaronder ook de 1:1 auto"s.

edit die innerbody moet ik nog even naar kijken. Moet ik nou echt heel dat ding verwijderen om een accu te plaatsen? Er zitten 3 palletjes onder en 2 boven uit mijn hoofd en je kan er maar heel moeilijk bij. Ze hadden wel echte mannetjes mogen maken zoals in mijn suzuki swift slotracer van scx maarja aan de andere kant hebben de meeste RC-auto helemaal geen rijder en navigator in de auto :)

Alleen de upperbody eraf. Dan gewoon aan bv de linkerzijde het haakje losnemen en de zijhoek omhoog draaien. Trek je gewoon de accu eruit.
De innerbody kan gewoon blijven zitten hoor. Sterker nog. Als ik er mee rijdt dan heb ik zelfs de onderkant van de lowerbody met ducktape afgeplakt. Soort van extra bescherming van de lowerbody zeg maar. Ze zijn nogal zeldzaam.
Ik zelf probeer altijd zo veel mogelijk kleuren te spuitenn ipv stickeren. Gebruik dan vaak de stickers (copy ervan ) uitgeknipt als mal aan de binnen of buitenzijde.
full

Stickers plakken met warm water/drupje dreft en een fohn. Maar dat weet je toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
body schoonmaken met water+beetje dreft en wanneer droog stickeren. fohn ok... als je het niet gezegd had dan had ik het zonder gedaan maar ik zal het een beetje op temperatuur brengen dan ;)

Body inderdaad ook voor het spuiten aan de binnenzijde goed wassen met dreft.
De stickers nadat ze zijn uitgeknipt/gesneden na ontdoen van beschermlaag eerst even door het dreft sopje heen dompelen. Je zult zien dat je dan de stickers veel beter kunt situeren en corrigeren. Klein drupje dreft in een schaaltje al voldoende. Daarna voorzichtig de decal met een fohn droog wrijven met de vingers. Decal wordt dan warm en laat zich makkelijker buigen in de bochten en hoeken. Scherpe hoekjes met een natte tandenstoker. Zo doe ik het altijd.
Succes.

zo even kijken weer hier. Inmiddels heb ik ook een tamiya swift erbij waarvan helaas de kap in puin ligt. Ik ging er vanuit dat de banden gelijmd waren (expert build) maar kwam na paar x rijden al los en klapte vol op op een paal.

De kyosho fazer toerwagen en buggy hebben inmiddels ook weer wat nieuw klein spul vanwege defecten

de jamara boot vraagt om uitgelaten te worden

Verder is er een hpi chevy silverado body besteld en wat verlichting

Inmiddels lijm gekocht en de swiftbandjes gelijmd (blijkt gewoon secondelijm te zijn..maargoed)

de jamara boot heeft leuk wat rondjes gevaren bij een grote zwemplas

de silverado body liet 4 uiteindelijk 4 weken op zich wachten en heeft voor veel frustraties gezorgd thuis en bleek uiteindelijk niet leverbaar. in eerder contact met een winkel in dordrecht werd alleen gezegd dat deze er niet bij zat. en geen actie verder

Nu via een winkel in roosendaal eerst de verkeerde gekregen en de juiste silverado bleek dus ook daar niet leverbaar. Nu is er een andere body besteld. Verder had ik nog bodypins nodig..de winkel verlaten met gigantische pins. (wel naar kleiner gevraagd maar dit was wat ze blijkbaar hadden)

Verder alvast wat spuitbusjes gekocht en de suzuki vitara body alvast gespoten (voor 95% ofzo want doen was het busje van tamiya al leeg...uhmmmmmm). ik heb nog een busje van LRP (andere kleur) voor de spoilerdelen.

Verder beginnen van de kyosho toerwagen en buggy beiden de aan/uit contacten slecht te reageren. dit zal vast vaak voorkomen. wat is hier meestal de oplossing voor????

Laatst bewerkt:
Als u met de aan en uit contacten de schakelaar bedoelt, dan kan u dit eens proberen, zit in een zender, maar het idee is hetzelfde:

Even een eindje door klikken naar een minuut of 3, dan begint hij aan de schakelaar.

Als dat niet werkt dan is mijn advies de schakelaar af te knippen en de rode en zwarte draad te verbinden met elkaar.
Dan zal de auto aangaan als u de accu aansluit, en uit gaan als u de accu afkoppelt, wat sowieso altijd moet, dus dat doe ik persoonlijk altijd.
Als het tenminste alleen een schakelaar is, en niet zo een met een knopje erop om hem te kalibreren.

Groeten,

Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Back