Toni Clark Piper Cub (BosModelAir)

hee onno
dat ziet er gaaf en netjes uit!
ga zo door en we hebben er 4 op het veld van 2,8 meter span.

he berto als je zin hebt ben je van harte uitgenodicht op onze pipermeeting op zaterdag 22 augustus met als afsluiting tegen geringe prijs n barbque kijk maar ns op de site mvc the wings daar kan je je inschrijven en als je zondags nog energie hebt kun je 23 aug nog meevliegen met de flyin gr johan snijders

Hee Pieter,

Dat zijn zeker die Sig drijvers???

Die nijn voor dit model net te klein, kijk naar mijn Super Decathlon daar gaat het precies mee maar voor het mooie net even te weinig drijfvermogen (of hads ik dat lood eruit moeten halen :roll: ).

En daar deze Piper nog net een maatje groter is zou ik het zeker niet doen.
Heb ooit al eens een begin gemaakt voor grotere drijvers voor mijn S. Decathlon maar die drijvers komen dan hier maar onder ;-)

@ Johan,
Je zal eerder Onno moeten vragen, het is tenslotte zijn kist (al zal ik hem ook vaak genoeg misbruiken ;-) ).

Zet in ieder geval de datum in mijn agenda.

Edit: zie nu dat wij het weekend daarvoor ook al een schaalmeeting hebben, mhhh denk niet dat beide bazen daarmee akkoord gaan maar wie weet.

dus onno bij deze ben jij natuurlijk ook uitgenodicht en natuurlijk al mn modelbouw vrienden van harte welkom bij mvc the wings 22 aug pipermeeting, en 23 aug flyin daar is alles wat vliegt behalve!! turbine en pulsjets welkom gr johan

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal

Wat de pipermeeting betreft denk ik niet dat dat wat wordt maar dat zien we dan wel.
De romp is nu op het neusje na bespannen.
Ik moet alleen even kijken of ik de motorkap vervang voor een andere of dat ik de oude opknap. Als iemand er nog 1 heeft liggen roep dan maar.

Groeten Onno

Het bewijs:
piper26.jpg

piper27.jpg

piper28.jpg

Ha die Gijs en andere lezers

We doen ons best om er wat van te maken.
Ik heb nu ongeveer 15 meter oratex in de vingers gehad dus het bespannen is bijna klaar.
Dan moet de motor er nog voor en de ruitjes nog gemaakt worden.
De servo's zitten al in de kist maar moeten nog van de goeie stekkers worden voorzien.
En dan het spuiten van de streepjes nog.
Ach ja gaat goed komen.

Groeten Onno

En dan het spuiten van de streepjes nog
Binnenkort hebben wij op het werk een hokje waar we ongestoorder kunnen spuiten ;-) (ons werkhok wordt in 2`en gedeeld zodat we echt een prive werkhok krijgen :cool: )

Hoi Allemaal

Ik heb net even het neusje groen gemaakt.
Alleen de rolroertjes moeten nu nog bespannen worden.
Bij 1 roelroer moet ik nog even de achterlijst vervangen voor het bespannen.
Maar het einde van het bespannen is in zicht.

Groeten Onno

mooie cub onno!! heb je dr ook n mooi landingstel bij zitten met veren van toni clark,. nou ik blijf je draatje volgen veel resturatie plezier

Hee Berto & Onno,

ik heb vandaag m'n modelvlieghobby wat uitgebreid, een van de voor mij interessante zaken was een Toni Clark Piper Cub :) Jullie niet geheel onbekend ...

Het is de TC kit, waarvan de romp gedeeltelijk gebouwd is. De vleugels moeten nog worden gebouwd en de kist moet natuurlijk schaal worden afgewerkt. Verder moet er natuurlijk een motor op en electronica in.
Ik heb er een nieuwe 35cc benzinemotor bij :) dus dat zal wel lukken.

Dit is de staat:
DSC00985.jpg

Ik volgde jullie draadje al een tijdje, maar nu volg ik het met nog meer belangstelling :mrgreen:

Als ik wat vragen heb, meld ik me wel weer ok ?

Grtz,
Menno

mooie kit rc flyer, ik heb hem zelf ook gehad en ik moet zeggen, die toni piper is een heel trouw beesje ,en met jouw motor kan je goed uit de weg ,je zult er wel niet mee gaan slepen want dan ga je al gauw naar n 45 of 62 cc zenoa veel plezier met het afbouwen van je cuby.

Hee Johan (toch ?),

dank je, ga idd niet slepen. Wil er een mooie schaalkist van maken :)
Ik volg jouw draadje ook nog, gaat het lekker ?

Berto/Onno, is dat schema van die Garshopper nou de definitieve keuze ?
Hoewel niet geheel schaal toch wel erg mooi op zo'n kist hoor :p

Als de drijvers van de Decathlon eronder gaan, dan worden ze toch zeker wel even in kleur gespoten he :rolleyes:

Grtz,
Menno

Hey Onno,
Hij ziet er netjes uit (gaat tie mee naar Oss??) :D

Ben voor mijn TC Piper nog op zoek naar een landingsgestel maar die gaat er niet meer bij in de auto naar Oss

Hoi Menno

Mooie cub heb je daar zeg komt me bekend voor.
Dat schema is aardig definitief het hoeft geen schaal kist te worden.
Wat die drijvers betreft ik denk dat die onder een Big Lift komen voor vast.
Suc6 met de verdere opbouw je gaat je nog verbazen hoeveel bespan er op gaat zitten als je hem klaar heb.

Groeten Onno

Back