Toon je EDF model

CIMG2280 - YouTube

Hier mijn EDF model. Gisteren mee gevlogen. Ik had te koude vingers om de accu leeg te vliegen. Maar heb me wel vermaakt. De opname heb ik gemaaakt door een camera op een petje vast te maken. De accu plaats is nog wat geimproviseerd. Om zo het goede zwaarte punt te vinden.
 
mijn nieuwste aanwinst:
Funjet met 4S emcotec fan van JePe.

full

Leuke combi. Hoe vliegt dat tov de pusher versie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Twee weken in huis nu en bijna af,. enige wat me rest is de cockpit,. ben op zoek naar piloten en spullen aan het verzamelen voor het interieur voor de cockpit en de coalhole.
Voor de rest is hij helemaal klaar.
Superblij,. heb altijd een vixen willen hebben,. van al de DH kisten met een twin boom en Delta vleugel configuratie [Vampire,Venom] vind ik deze echt de mooiste.
Het kriebelt ook enorm om ,m eens mee naar buiten te nemen :D

Durafly DH 110 Sea Vixen faw2
SP: 1000mm l: 888mm WA: 25.70dm
Flightready: 1.5kg
Bl: 2836 outrunner KV2950
70mm allu EDF
SC: 45A ECS
Lipo: 14.8V 3500mah 25C
Slow turn resvoless metal landing gear
TC/RC 6Ch Futaba T6J 2.4ghz

IMG_0649_zps303fe4d7.jpg


IMG_0655_zps9a568789.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een zeer mooi model! De DH kisten met dubbele staartboom horen ook bij mijn favorieten!
Als er ooit eens een firma een grotere versie gaat leveren zal ik die direkt aanschaffen. Dit maatje is me net wat te klein.
Succes met de maiden!
Grtz, Hans
 
Wat een geweldig mooie bak. Ik zat zelf te twijfelen tussen deze en de Vampire. Als eerste EDF model toch maar gekozen voor de laatste, maar deze blijft ook lonken.
Ben benieuwd hoe die vliegt. Suc6 met je maiden.

Gr. Raymond
 
Bouwtijd Vixen,. 1 dag,.. bouwtijd cockpit en coal hole,.. twee weken maar dit ziet er stukken beter uit dan twee zwarte gaten met niks.

IMG_0725_zps19e3f1e9.jpg



Alles is gemaakt van styro en de gewicht toename was 9 gram :D:D meerden deel door de lak en lijm.
Accu hoefde niet eens verschoven te worden,.
 
Ruim een jaar later nog een De Havilland twin boom V fighter er bij :D
Deze is van Ready2fly 150mm span 90mm fan en ik heb de stickerloze versie genomen.
Omdat ik bij deze het balletjes effect weg wilde halen en mooi strak wilde hebben.
Eerst met elapor en filler en vervolgens primer en lak,.en daarna alle decals zelf er op staan schilderen na een geflopt waterslide decal experiment.
Ben heeeel erg blij met het resultaat moet ik zeggen :D
Ik moet nog een paar kleine dingen doen maar ik kan ,m al showen :D
DH 112 Venom nf3





 
Venom, één van mijn favorieten, net als o.a. de F9F Panther. Zelf heb ik nu wat "moderners", had geen zin om te bouwen, dus een Ready2Fly Yak 130:

feb-maidens-trmc-4-700x437.jpg
 
Niet de beste foto (gemaakt met gsm), maar je krijgt een goede indruk.
Mijn nieuwste aanwinst. Afgelopen week gespoten, ligt nu op de plank, zodat de lak goed hard kan worden. Daarna de setup, die al klaar ligt, inbouwen.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedkoop is hij niet. Maar als je hem vergelijkt met andere voll GFK modellen, dan zit hij in dezelfde prijs-klasse.
Alleen je moet voor dit model 2 setups aanschaffen, waardoor hij weer een buitenbeentje is van de andere voll-gfk modellen
 
Ik start met 2x een jepe 6S setup.
Daarmee eerst vertrouwt raken aan het model. Wil ik ongeveer 3 minuten volgas tijd hebben, dan kan dit zonder problemen met het zwaartepunt te krijgen.

Ga ik snellere setups inbouwen. Dan moet ik er voorkiezen om de vliegtijd te laten zakken, want anders kom ik met het zwaartepunt niet uit.
Toestel weegt compleet met de setup 3,6kilo. Hiervan is 1,1 kilo alleen lipo's.

Of het de snelheid van jouw schuebeler vector haalt, denk het niet. Maar geluid en vliegbeeld zullen hopelijk mooi zijn.
 
Hoi hoeby

Ik heb er 1 keer 1 zien vliegen een paar jaar gelede op de Nederlandse speedmeeting en die ging erg hard dik over de 300 km per uur.
Hij had er 2x ds51 fans in zitten met plattenberg motoren

Succes met je blade

Groet Imre

Filmpje gevonden van de blade die ik had gezien.

http://youtu.be/2jPQZmQ7d74
 
Jammer dat de sertup niet vermeldt staat in de youtube.
Wat wel opvalt, is als hij de GPS uitleest, dat er een vliegtijd van ruim 9 minuten staat. Daarmee maakt het mij steeds meer nieuwsgierig, wat voor setup erin zit. Want die vliegtijd ga ik niet redden.

Als je de originele kit hebt/ziet. En je vergelijkt die met Joris, dan zie je ook dingen die aangepast zijn. Bijvoorbeeld de originele cockpit zit er niet op. Maar in de originele kit is er een lip in de mal verwerkt, waar de cockpit netjes in zit. Joris heeft deze lip dicht gemaakt, zodat het 1 glad geheel wordt. Vermoedelijk puur voor snelheid allemaal
 
Joris' modified Aeronaut Blade 2, the top bit with the "cockpit" is removed for better aerodynamics,an awsome machine!
The tube on the front-side allows for speed measuring, which showed an impressive 298.7!

2 x Schübeler DS-51-DIA HDT (90mm diameter)
2 x Hacker Masterspin 75 Opto
2 x Plettenberg HP 220/40/A3 S P4
1 x 8S Kokam 4000 30C

Weight: 3200gr
Thrust: 2 x 30 Newton
Each engine uses 55 amps at 40.000rpm
 
Back
Top