Toon je EDF model

T800, de Venom vliegt ook heerlijk. Kan lekker langzaam gevlogen worden door de flaps maar heeft ook genoeg power om er een lekker gangetje aan te geven.
Het enige minpunt was bij mij de regelaar, die het in de 3e vlucht begaf. Waarschijnlijk stond daarvan de timing niet goed. Deze is inmiddels vervangen door een Dymond 80A.
Verder is het een echte aanrader.
 
Ik heb ,m aan een goede vriend laten zien die bestelde ,m gelijk alla minute :D
Ik wacht nog ff,. ga eerst een mini Ho229 bouwen :D
 
Jepe Mirage

Filmpje van de Jepe Mirage met 10s setup van een clubgenoot (krek dezelfde uitvoering als mijn vorige Mirage; zie foto onder mijn forumnaam). De meeste volgas (volgens GPS 300+ km/u) passes kreeg ik helaas niet goed in beeld gevangen. Het "kreng" is dan ook bloedsnel. Binnenkort begin ik weer aan een nieuwe Mirage met een nieuw type fan/motor combo van Jepe (waarschijnlijk 12s) die weer ietsie sneller zou zijn...:mrgreen:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had 02-12-2012 ingevlogen en ging best goed

full


full


full


JEPE Mirage 8S

Randall RC Club Geldrop Mirage by efgtest RC Air Amsterdam - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo mensen,

Hierbij mijn nieuwe trots, de E-flite f86 sabre. Door het weer momenteel nog niet mee kunnen vliegen

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit is mijn beesje
en hij is klaar om ingevlogen te worden
en daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken
full


alles zit er in en is getest
alles werkt goed
nu nog vliegen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe EDF

Zojuist de laatste hand gelegd aan de striping van de nieuwe Jepe L-39.
Het kleurschema heb ik afgekeken van een demo team "Art on Air". Dit heb ik nog nooit eerder gezien bij een model :cool:

DSC_1363.JPG


DSC_1364.JPG


DSC_1367.JPG


En de echte;
48090481.jpg
 
Dank voor de complimenten :cool:
En Han, de "master builder" die kan er nog veel meer van! Daar kunnen we allemaal nog wat van leren.
Grtz, Hans
 
Vleugel vast, en vol piep zeker met aanpassingen.

Mvg

Nope, vleugel is gewoon demonteerbaar. Hele vliegtuig is (zoals alle Jepe Fast Foam Jets) een styropor kern met hele dunne (25 gr.m2) glasmat bekleed. Afmetingen; 120 cm span en 152 cm lengte.
Deze L-39 heeft een 10s 3300W 90mm EDF (ook van Jepe) en weegt startklaar (inkl 1,3 kg lipo) net tegen de 4 kg.
Aanpassingen bestaan uit het toevoegen van flaps en richtingsroer.
 
De fans worden door Jepe altijd als combo (dus fan + motor) geleverd en zijn altijd al perfect door hem gebalanceerd. Mede daardoor relatief stil en mooi geluid. Luister bv maar eens naar het filmpje dat ik enkele postings geleden heb geplaatst van de Mirage van een clubgenoot (titel Fast Foam Mirage Jepe)
 
Mooi gedaan die L-39. Ik ben er ook een aan het bouwen (JePe) en had hetzelfde schema in gedachten. Bedankt hoor, nu moet ik weer iets anders gaan zoeken. ;-)

Zojuist de laatste hand gelegd aan de striping van de nieuwe Jepe L-39.
Het kleurschema heb ik afgekeken van een demo team "Art on Air". Dit heb ik nog nooit eerder gezien bij een model :cool:

DSC_1363.JPG
 
Haha, da's toevallig!
Het team Art on Air bestaat overigens uit twee toestellen; de ES-RAZ en de ES-TLH. Ik heb de laatste gekozen. Als jij nu de eerste kiest is het probleem opgelost ;)
Sonstige-Aero-L-39C-Albatros-Art-On-Air_10394.JPG

Ik zal dit jaar weer op verschillende meetings en shows vliegen, dus misschien komen we mekaar wel eens tegen.
Kunnen we zelfs eens als team vliegen! Lijkt me wel cool!
Mijn kist zal -als het weer een beetje meewerkt- dit weekend zijn maiden krijgen. Er zit een 10s Jepe fan in en geheel vliegklaar is het gewicht 3880 gram. Daar zitten dus wel wat extra servo's in voor flaps en richtingroer. Ik heb nog een andere Jepe L-39 met 8s setup en die weegt 3,6 kg (staat overigens enkele pagina's terug in dit topic). Vliegt perfect.
Welke setup heb jij erin zitten?
 
Inmiddels heeft de L-39 zijn maidenvlucht gemaakt. Ik kan iedereen het advies geven om de aanvalsboord van de vleugel aan de bovenzijde iets spitser te schuren (zoals ook door Jepe wordt aanbevolen bij de bouwbeschrijving van de Mirage). Hierdoor zal de lift van de vleugel iets minder worden en dat is -mijns inziens- toch wel gewenst voor een neutraler vlieggedrag. Nu heeft de kist de neiging om behoorlijk te gaan stijgen bij toenemende snelheid. Dus bv uitgetrimt op 2/3 gas en als je dan volgas geeft begint ie flink te klimmen. En dat terwijl ik al flink "down" moest trimmen om 'm enigzins rechtuit te laten vliegen bij 2/3 gas. (Eh ja....het zwaartepunt is correct ingesteld).
Ook bij mesvlucht trekt ie zeer sterk naar de bovenkant (alsof je flink "up" geeft).
Bij mijn andere Jepe L-39 had ik die vleugel modificatie wel gedaan en die kist vliegt perfect neutraal. Dit keer op advies van Jepe niet gedaan want dat zou "niet nodig" zijn....
Ik vind het vlieggedrag echter dermate storend dat ik erover denk om de vleugel alsnog te modificeren of zelfs een nieuwe vleugel te maken.
Ik zal nog wat testjes doen en het zwaartepunt iets aanpassen maar verwacht daar niet veel positiefs van.

Filmpje van de eerste 2 vluchten (met dank aan Ron voor het hanteren van de camera en Thermiek '58 voor het gastvliegen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Ik zal een kijken wat die modificatie inhoudt. Mijn vleugel is nog niet geglasd, ik kan er nu nog van alles aan doen. Ben je niet bang dat als je gaat schuren dat je verschil krijgt tussen beide vleugels?

In die van mij komt een 8S setup met Changesun 12 blads fan en Typhoon motor. Ik wil heel graag van het jankende geluid van de fan af. Dat kost rendement en dus vliegtijd maar dat heb ik er voor over.

Als die van mij klaar is moeten we zekers een keer ergens afspreken om te gaan vliegen, lijkt me leuk. Bij mij op de club gaat er waarschijnlijk nog eentje gebouwd worden.

Afgelopen weekeinde de eerste vluchten met mijn Lip 20 gemaakt. Die vliegt super, ik ga hem nu verder afwerken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal een kijken wat die modificatie inhoudt. Mijn vleugel is nog niet geglasd, ik kan er nu nog van alles aan doen. Ben je niet bang dat als je gaat schuren dat je verschil krijgt tussen beide vleugels?
.

De modificatie is feitelijk het afvlakken van de sterke bolling over de eerste centimeters van de vleugelbovenzijde.
Het is inderdaad een uitdaging om beide vleugelhelften identiek te bewerken.
Ik gebruik een schuurblok van permagrid en probeer dan telkens aan elke vleugelhelft een zelfde aantal malen te schuren onder een zelfde hoek. En dit telkens herhalen tot het eindresultaat oke is. Dan als afwerking nog eventjes met schuurpapier mooi glad afwerken.
Hele kleine verschillen zijn niet echt merkbaar (is mijn ervaring na het bouwen van 8 mirages die dezelfde modificatie hebben).
Bijkomend voordeel is minder drag dus meer speed :cool:
Ik zal deze week proberen nog wat dingen uit te testen maar op dit moment sneeuwt en waait het hier flink dus dat zal moeten wachten. Ik ben er bijna zeker van dat de modificatie de truc is voor succes / perfect vlieggedrag.
Grtz, Hans

Wat geluid betreft moet ik je gelijk geven. Die meerbladige fannetjes geven een leuker geluid. Duidelijk te horen op je filmpje. Zelfs Jepe is uiteindelijk nu ook begonnen met testen van multi-blads fans. Als puur power / efficiëntie freak was hij daar eerst niet voor te porren. Zijn eerste productierijp model zal ik in een nieuwe Mirage gaan testen. Can't wait :cool:
 
Back
Top