Top Laders

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
F

fredje

Guest
Hallo iedereen, binnenkort komt Dortmund er weer aan. En ik ben misschien van plan een nieuwe lader te kopen.
Budget doet er niet toe maar de lader moet goed zijn. Er moet een balancer voor lipo's inzitten. Ook Nimh en nicd moet hij kunnen laden lipo's van 3s. Ik heb geen kanjers van batterijen dus maximum laadstroom ofzo is niet zo belangrijk. Ik dacht aan een computerlader maar er zijn er zo veel hé. Heb al een heleboel sites afgelopen maar ik vind maar weinig laders met een balancer voor lipo's in de lader zelf. Hopelijk kunnen jullie mij wat raad geven over verschillende laders.

Gr,
Fréderic

He, ik heb precies hetzelfde idee! Ik wil ook in Dortmund een goede lader kopen, ook niet voor extreme dingen. Ik dacht aan een Ultramat 14 + balancer, leek me een prima ding voor niet al te veel geld. Is dit een goed idee?

fredje zei:
Budget doet er niet toe maar de lader moet goed zijn. Er moet een balancer voor lipo's inzitten.
Dan is de keuze erg beperkt, maar daar ben je zelf ook al achter gekomen.
Een leuk ladertje, ik weet niet of het in april al leverbaar is.
Is de LN5014 EQU van Multiplex.

Maar als budget echt geen rol speelt, is een Schulze isl 8-936g misschien wel een leuk dingetje.
Helaas zonder ingebouwde balancer maar je hebt dan wel een van de toppertjes onder de laders.

Als budget geen item is, dan kun je het beste de Thunder Power 1010 met de 210 balancer nemen. Met de laatste firmware kun je daar ook NiMh en NiCad mee laden. Deze lader is echt één van de besten die er zijn. Mochtje grotere packs gaan gebruiken kan die ze ook aan, want hij gaat tot 10cellen lipo

fredje zei:
Er moet een balancer voor lipo's inzitten. Ook Nimh en nicd moet hij kunnen laden lipo's van 3s. Ik heb geen kanjers van batterijen dus maximum laadstroom ofzo is niet zo belangrijk.

Hey,

Ik zal ietsje vooruit kijken als ik jou was, je hebt (waarschijnlijk) NOG geen kanjers van batterijen. Als ik je verhaal zo volg (van het begin af aan... geduktapete rotorbladen :wink: ), en je eens heb zien vliegen (netjes geconcentreerd... strakke loopings), enz.. is het een kwestie van (korte) tijd dat je ook met je grotere heli de overstap maakt naar electro. Dan is het jammer als je wéér een lader moet kopen die meer dan 5S lipo's kan doen, en het liefst ook nog met een beetje vermogen.
Kijk naar een lader die power kan doen, en waarvan ook achteraf de software nog eens te upgraden is (vb. eerder genoemde ISL 8-936G, of de TP1010).
En wat is er "mis" met een separate balancer?

Greetz van Aldert

Hey aalie,

Was jij ook op die meeting in Utrecht??? Ik weet niet meer hoe je eruit ziet. Haha, ja waar is de tijd dat ik mijn mainblades nog wou vermaken hé, kreeg toen heel wat kritiek :oops: . Maar kben al wat wijzer geworden met de jaren hé. Nja een lader met aparte balancer is niets mis mee maar ik vind het toch wel handiger als de balancer in de lader zelf zit. Je hebt mss wel gelijk over de toekomst van electro. Ik heb mij vorige week een trex se aangeschaft en dit beestje is echt zalig. Mss dat ik later ook wel zwaardere machines op electro wil vliegen. Bestaat er eigenlijk een lader die meerdere, verschillende accu's tegelijk kan laden??? Dat zou pas luxe zijn. Dat je tijdens een indoormeeting ofzo direct 3 lipootjes tegelijk kan laden maar dat je ze apart kunt instellen. Bestaat zo'n dergelijke lader???
Ik zal mijn ogen een beetje uitkijken op Dortmund hopelijk vind ik een van de laders die jullie genoemd hebben ofwel zo'n lader die verschillende accu's tegelijk kan laden, als dat bestaat tenminste. Voor de westrijdmannen onder ons moet zo'n lader toch verschrikkelijk handig zijn hé??? :roll: .

Gr,
Fréderic

Bestaat er eigenlijk een lader die meerdere, verschillende accu's tegelijk kan laden??? Dat zou pas luxe zijn

Er bestaan speciale laders hiervoor, waarmee je weinig kan instellen of erg duur zijn. Overigens kan je met de TP1010 en wat creativiteit ook 2x een 3s accu opladen en tegelijk balanceren.

Cheers,

Richard

fredje zei:
Ik zal mijn ogen een beetje uitkijken op Dortmund hopelijk vind ik een van de laders die jullie genoemd hebben ofwel zo'n lader die verschillende accu's tegelijk kan laden, als dat bestaat tenminste. Voor de westrijdmannen onder ons moet zo'n lader toch verschrikkelijk handig zijn hé??? :roll: .

Gr,
Fréderic

Hey,

Dan kom je toch uit op een ISL 8-936g. Die kan meerdere akku's tegelijk laden.

Greetz van Aldert

De beste lader op dit moment qua prijs prestatie vindt ik de Hyperion EOS 1210 :)

http://www.b-p-p.com/proddetail.php?prod=e_EOS_1210i

Je kan daar ook balancers aan hangen en ook tot 12s gebalanceerd laden dus.

Specs:
Input Voltage: 12-15V DC
Battery Types, # of cells: 1-30 Nickel-Cadmium cells (1.2-36.0V NiCd)
1-30 Nickel-Metal Hydride cells (1.2-36.0V NiMH)
1-12 Lithium-lon or Lithium-Polymer cells (3.7v-44.4V Li-lon/Li-Po)
Charge current: 0.1-10.0A (2C max for Li-lon/Poly)
Fast charge termination: Peak detection for NiCd and NiMH "constant current / constant voltage" for Li-lon / Li-Po optional thermal cutoff for all battery types
Discharge current: 0.1-5.0A adjustable
Cycle delay: 1-30 minutes adjustable
Battery memories: 10
Display type: 2 line, 16-character LCD with Blue Backlight
LCD monitoring of individual Li-poly cell voltage with optional LBA10 balancer
Output connectors: banana jacks ( adapter leads included)
Built-in Thermostat-Controlled Cooling Fan

Ik denk dat ik ga kijken voor de TP 1010. Ziet er een leuk ladertje uit. Die shulze is toch iets te duur hoor :oops: Komt zo rond de 1000€ euro uit. Doe liever iets anders met dat bedrag hoor. Thunder power ziet er goed uit!! Had iemand van het forum niet zo'n box gemaakt met stroomvoorziening en laders alles in een??? Weet iemand dit staan op het forum??

Gr,
Fréderic

Thx! Het was dat draadje dat ik zocht! Ziet er zeer mooi uit, maar zo "ver" ga ik niet gaan.

Back