top photon maar welke motor en regelaar voor deze rc??

Hallo
Ik ben nieuw in onroad heb altijd offroad gereden
Ik heb een top photon lipo spec gekocht 1/10.
Ik heb hier nog 2regelaars en motors liggen van castle creation, maar ik weet niet als deze wel iets zijn voor deze onroad auto
1.SideWinder met een 5700 kv motor
2. Mamba max pro met een 9000 kv motor

Welke van deze is geschikt voor op mijn photon

Alvast bedankt
Claudio

Was het vergeten te zeggen ik ga er geen wedstrijden mee rijden gewoon wat fun onder de kameraden en wil wel wat snelheid :)

Je kan ze inprincipe allebei gebruiken.....

Uitendelijke snelheid komt toch neer op de gebruikte accu's en niet te vergeten de juiste overbrenging....

Ik zou alleen eerder voor de MMP als regelaar gaan dan voor de Sidewinder , de MMP kan gewoon wat meer ampere's hebben voor er rook uit komt.

Thanks voor je snelle reactie had de mmp ook al in mijn gedachten,
Ik ga 2cel lipos gebruiken 4000mah 25c
Overbrenging nu staat er 78t op en ik denk voor op de motor een 22t ?

Motorpinion hangt af van de motor die je gaat gebruiken.

De 5700 zal prima met een 22Toverweg kunnen, de 9000kv zal waarschijnlijk een kleinere nodig hebben.

Ben niet bekend met de interne overbrenging van de Photon dus kan daar niet echt een concreet antwoord op geven , maar er zijn vast wel andere rijders die nog zullen reageren en wel ervaring hebben met de auto.

Als motortemp een max van zo'n 50~55 graden aanhouden , gaat de boel tenminste nog ff mee ;-)

Ik denk dat ik voor de 9000kv ga kiezen maar ik kan toch nog wissellen van motor !
Zal men temperatuur van mijn motor goed int oog houden :)

Bij zo'n motor moet je een totale overbrenging van 1:8 tot 1:10 hebben, dus even de poelis tellen...

Het is de verhouding van de poelies vermediguldigd met de verhouding van de tandwielen voor de totale overbrenging. De poelies noemen ze ook wel de interne ratio vaak aangegeven in de manual of wel ergens op het net te vinden uitgaande van de originele poelies.

Oei dit is Chinees :s voor mij maar ik was aan denken als ik nu gewoon de instellingen wat lager zet van mijn regelaar zou het dan wel lukken ?

Was het vergeten te zeggen ik ga er geen wedstrijden mee rijden gewoon wat fun onder de kameraden en wil wel wat snelheid :)

Het is echt aan te raden om eens te kijken bij een clubwedstrijd bij een club in jou buurt.

Ik heb het na jaren klooien ook gedaan,
en beleef erg veel plezier aan het racen bij een club.

Het zou de auto ook ten goede komen.....
Zo zonde om met zo'n mooie auto ergens op straat te zetten....

Maar met de aangegeven 22 pinion en 78 sur zit je op een verhouding van 3.5, berekend met de interne ratio van 2 kom je op 7 uit. Moet kunnen maar de 9000kv motor kan wat heet worden.

Voor op straat te gaan rijden is niet de bedoeling in woon in genk hier is een mooie circuit maar als er geen wedstrijden zijn dan wil ik ermee gaan rijden!
als ik een lagere vertanding neem dan 22t is dat dan niet beter tegen de temperatuur van de motor?

Back