Topdrive hulpje

Hallo, daar ik eens een topdrive in mijn nieuwe vleugel wil maken heb ik korterhand een klein hulpje gemaakt.
Het bestaat uit een staafje ijzer gebogen tot een U met ongelijke benen.
Aan de onderkant een schuifla geleiding met een afstandhouder en 2mm staalasje. De bedoeling is de uiterste punt te verwarmen en middels de schuifla geleiding in de vleugel te smelten tot aan het servohoorntje. Door deze geleiding hoop ik daar uit te komen waar ik wil:rolleyes: zonder teveel schuim te moeten weghalen. Voor verbeteringen of eventuele andere construkties ben ik natuurlijk dankbaar. Verdere ervaringen post ik natuurlijk.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
hi domi,

normaal gezien loopt de aanstuurstang schuin door de vleugel en niet vlak zoals bij jou setup.

aan de aileron wil je zo'n 7-8mm boven de scharnierlijn uitkomen en aan de servo moet je ongeveer gelijk met de onderkant van de vleugel uitkomen waar je de servohevel plaatst

-kristof-

hi domi,

normaal gezien loopt de aanstuurstang schuin door de vleugel en niet vlak zoals bij jou setup.

aan de aileron wil je zo'n 7-8mm boven de scharnierlijn uitkomen en aan de servo moet je ongeveer gelijk met de onderkant van de vleugel uitkomen waar je de servohevel plaatst

-kristof-

Thanks Kristof, is echter geen probleem dat te bewerkstelligen. In mijn geval het bovenste been een beetje buigen! Optimaal is het als je het bovenste been kunt instellen met een scharnier en instelschroef. Ik zal verder experimenteren;)

Back