ondertussen al wat gevonden:
Hoofdzakelijk 1/2A spul, hieronder te verduidelijken.
Bedoeld voor nylonlijnen en max. een 0,8 cc (.049) motor. Ongeschikt voor .25
1x rol control line 50meter en 0.1mm dik
Max. voor een 0,8 cc (.049) motor. Niet zo gek, gezien de combinatie met de voorgaande handvatten.
NIET WEGGOOIEN: of bewaren, of zorgen dat het bij een 1/2 A vlieger terechtkomt.
Dit spul is vergelijkbaar met Laystrate en dus beter dan de amerikaanse RVS lijnen.
1x rechthoekig tankje 10cc
Lijkt uitstekend geschikt voor een (jawel, daar is 'ie weer) 0,8 cc (.049) motor of een Webra Record, in gebruik als aandrijving bij de Record Cup. Helaas ook onbruikbaar dus.
1x 0.15 motortje voor control line maar te klein voor op de neus
Is een 2,5 cc. Gaat die Flite Streak niet trekken. Het origineel, de 2,5 cc versie, de 'Peacemaker', wel.
1x een os 0.25 la die wal zou passen, maar waarvan ik de gasschuifvast moet zetten.
Maar het afstellen wordt heel lastig, vanwege die naald achterop. Voor LB wil je de restrictor zo dicht mogelijk bij de spoeieropening hebben.
Anders wordt je afstelling onaangenaam afhankelijk van G-krachten, die een stuk hoger zullen zijn dan zo'n motor ooit in z'n RC leven zal ondervinden....
Er zijn wel venturi-inserts met een vaste sproeier te koop, maar waar moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Voor mij zijn brandstofmotoren een achterhaald station en pruts ik hooguit nog wel eens met m'n oude diesels.
grote vraag... hoe zetten jullie de lijnen vast aan de handvaten en aan de vlieger?
Aan m'n vlieger met een 'katteklauw' een soort dubbele schuiflus. Om te vliegeren is dat stevig zat.
Maar omdat ik denk dat je 'vliegtuig' bedoeld, dat moet een stuk solider.
Er zijn twee opties de 'Fox' connector (links) en de 'SIG' (rechts)
En zo zitten deze aan het handvat (uit massief ahorn/maple, voor < 6cc kan vuren of grenen ook) vast:
De achterkant (die spaaknippels zijn de trimknoppen van je handvat):
Twee (nieuwe!

)stukken fietsspaak
1 doorlopend gat en twee van ~ 30mm diep.
Afhankelijk van welk gat je neemt voor het korte deel, bepaalt dit hierdoor je 'dual-rate'.
Naar buiten betekent een effectievere besturing, naar binnen een tammere.
Op hoe de oogjes aan de lijnen worden gemaakt kom ik later terug (ik heb een hele drukke week).