Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Chow, 2 sep 2011.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Omdat het Beginnersperikelen topic meer een babbelbox werd voor de dagelijkse beslommeringen hier een nieuw topic.. Dus heb je nog gevlogen, ben je gecrashed, baal je van het weer en wil je vliegen.. Dat soort zaken dus..
    Dus een vervolg op dit topic.. Linkje naar de laatste 20 berichtjes staat hier..

    [132112] beginnersperikelen-hoe-vlieg-je-met-zo-min-mogelijk-crashes-163

    Daar waren we dus ongeveer gebleven.. Ik ga nu naar buiten met de 450.. Weer is prachtig ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    woohoo een RC heli onzin topic :p vliegze!
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik heb trouwens gezien waarom de gyro van de 450 moet worden bijgesteld. Het trainingskruis is een beetje verschoven.. Ik ga er niet al teveel aan bijstellen. Dat kruis moet er toch 1 dezer dagen af.. Ik vlieg nog een paar lipo's en als ik zeker ben van de landingen dan zo snel mogelijk dat onding eraf..
     
  4. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Ah maar even recht doen en dan weer nog even rustig oefenen, als je de heli echt rustig kan neerzetten MET kruis kan je dat ook zonder. Je kan het immers ook met de mcpx en de walkera en die zijn echt lastiger neer te zetten. De 450 is gewoon groter en het is dus spannender door zijn formaat.

    Ik kan mijn eerste keer zonder kruisje herinneren, vond het wel erg spannend maar gaf ook een erg vrij gevoel. Daarnaast viel het meer op dat hij als je heel rustig opstijgt en land eerst op 1 skid staat en daarna pas los komt (of eerst op 1 skid staat en daarna op 2 bij een landing)

    Hieronder 2 plaatjes van mijn eerste keer zonder kruisje. Gedenkwaardig moment! (voor mij in ieder geval aangezien dit ook destijds mijn eerste en enige heli was)

    Laatste keer met kruisje, serieuze blik op mijn gezicht (alsof ik naar mijn rijexamen moet :) )
    [​IMG]

    En daarna de eerste vlucht zonder! Heel spannend maar ook leuk (kruisje ligt nog voor mijn voeten)
    [​IMG]

    En een close-up om mee af te sluiten:
    [​IMG]
     
  5. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Kruis zit opzich nog vaster dan hij al zat dus ik rommel er verder niet aan. Ik heb de gyro 1 puntje lager gezet. Maar het schudden van de tail is zo ontzettend minimaal dat alleen muggenzifters er last van hebben.. Ik ga zo even naar het veld en dan kijk ik wel.. Ik ga even het landen een aantal keren doen en dan kan heel binnenkort het kruis eraf.
     
  6. tomos19

    tomos19 Guest

    zijn de landingen goed gelukt?
    heb op ongeveer dezelfde manier leren vliegen.

    overige ''beslommeringen'':
    na de crash van m'n AS350, heb ik een nieuwe heli besteld en ondertussen zit ik iedere dag op internet te turen, wanneer hij eindelijk nederland binnenkomt.

    voorlopig met m'n solo pro en huey hoveren, en hopen dat het nog n's
    windstil word, voor deze ''kleintjes''.
    ;)
     
  7. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik ben net thuis. De tailboom support rod hing opeens los. Dat is een HK450 probleem. Die dopjes zitten soms niet goed vast. Ik had ze gecontroleerd maar blijkbaar was er toch eentje niet goed. Ik heb het net gefixed en ga zo weer naar het veld. Wel ga ik ze vervangen voor Align rods.. Wil geen risico's nemen..

    Ik ken het wachten op de postbode.. Dat duurt altijd langer dan je wilt :)
     
  8. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik heb woensdag een koffer besteld voor m'n HK450, en ik krijg nu pas een berichtje dat hij verstuurd is. Ik heb hem wel in NL besteld.

    Het wordt wel mooi weer dit weekend, eindelijk. :cool:
     
  9. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Duurt altijd lang, ik heb alles voor/tijdens vakantie besteld dus zodra ik in nederland ben liggen er 7 pakketjes voor me klaar :)

    Succes zo met het vliegen!
     
  10. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Nou, net lekker gevlogen.. Wel gusts dus ik heb het verwijderen van het kruis nog even uitgesteld. Overigens hield ik de heli prima onder controle hoor als er opeens een windstootje tegenaan kwam.. Maar ik neem liever geen risico. Was vandaag per slot van rekening nog maar de 6e lipo met de 450 sinds ik hem heb dus kan nog best even wachten. Wel ben ik dit keer eens flink de hoogte in gegaan. Dat was wel errug gaaf moet ik zeggen.. Eind van de maand extra lipo's bestellen want met 2 lipo's ben je eigenlijk net even te snel klaar en dat is jammer. Ook een 450 koffer staat op de lijst want nu gaat de heli los in de kofferbak maar dat is natuurlijk niet optimaal. Het korte ritje naar mijn vliegveld lukt wel maar voor langere ritten is dat natuurlijk niks..

    [​IMG]
     
  11. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Ah zo werkt het wel even, koffer moet je pas doen als je van je kruisje af bent.
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Gaui frame zit inmiddels in elkaar en hij staat op zijn skids ;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Ziet der solide uit!
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Alles past zonder problemen. Handleiding is duidelijk. Kwaliteit van de schroeven is top.. Ik ben anders gewend ;)
     
  15. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Zo'n koffer is wel een must,... Ik heb net een stukje gevlogen (veel wind), maar die heli los in de kofferbak,. Het is voor mij ook maar en kort stukje, maar je hoort hem toch omvallen, ook al rij ik zo voorzichtig.

    Dat ding gaat in de lucht zo hard, dat je je rijbewijs mag inleveren, maar o zo kwetsbaar los in de auto. Vandaar de koffer. Ik hoop hem morgen te krijgen..
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Je hebt gelijk hoor.. Nu met nog het kruis eronder gaat het wel maar straks natuurlijk niet meer. En dan komt er uiteraard een koffer..
     
  17. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Een koffer voor de 450 is wel handig. Ik heb er een waar je heli rechtop in kan en ook voldoende ruimte is voor: zender, lipo's, wat gereedschap en een mcp-x. Wat ik deed voor ik geen koffer had was gewoon de heli op de achterbank met de skids in de middelste gordel.
    De 500 staat gewoon achter de stoelen met een lipo er in voor wat extra stabiliteit, anders in ook gewoon skids in de gordel op de achterbank :)
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Heb je een foto van jouw koffer Chris??
     
  19. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Ik wil even mededelen, Ik zit hier nu met mijn zender van de mcpx in de hand in de hangmat Naast mij vliegt de mcp-x rustig rondjes terwijl ik geniet van een mooie zonnige dag (lichtbewolkt 27 graden) :):) (dat is mijn dagelijkse heli beslommering, helaas niks groters want dat paste niet in de koffer)
     
  20. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik heb vandaag voor het eerst met behoorlijk wat wind gevlogen. Ik heb het gefilmd met de keychaincam.

    Wel tricky, met die windvlagen, maar ik heb hem heel gehouden gelukkig.

    Ben nu aan het uploaden naar YT.
     

Deel Deze Pagina