Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Idd zou sowieso een Align kopen en deze meteen FBL maken met een BeastX. Geen overbodige luxe bij de 250. Anders is hij veel te nerveus. Is wel een model dat me enorm aanspreekt. Ik vind hem best stoer :)

Is die beastx niet duurder dan de hele 250?? Weet niet. Ik heb daarom juist die firefox 200 besteld. Ding kost $19 en is een Gaui 200 kloon. Kan ik eerst kijken of ik sowieso wel met dat formaat uit de voeten kan en wil op dit moment..

Nuttcaze heeft wat bouwfilmpjes gemaakt.. En een flight vid..

Laatst bewerkt door een moderator:
AH super, meteen even checken dan :)

En BeastX kost inderdaad wel wat geld. 140-150 euro.
Heb deze ook voor men Atom. Cheaper dan de Vstab en werkt vrijwel evengoed.
Ook betaal je geen extra's voor updates.

Trex 250 barebone heb je voor rond de 140 euro, super combo voor 275.

Laatst bewerkt:
Als je een long term 200-250 wilt dan zou ik wel voor een merk gaan. Wil je eerst even checken of het wat voor je is dan is die Firefox best een optie..

Ja sowieso longterm. Daarmee dat ik meteen ook voor de Atom ben gegaan met kwaliteitsonderdelen. BeastX, Savox servos, 100A YGE ESC, ...
Het plan is nog steeds: 250 indoor, 5.5 atom outdoor, evt schaalheli erbij.

[URL="
Agusta 109 450size Scale Retracts and Scale Rotor Head !!! - YouTube[/URL] Deze is echt geweldig.

Wrm koop je die Firefox 200? Je hebt toch al een 250 gehad? Koop je dan niet liever een 'echt' merk ipv alweer een kloon?

Ik heb de Firefox gekocht omdat ik toch een bak rommel moest hebben van Hobbyking. Had gewicht over dus die maar erbij gedaan.. Beetje om te spelen.. Overigens had ik de 250 toen ik nog met de Solo Pro liep te kloten.. Ben nu iets verder.

Ah zo'n aankoop. Been there. Bestellen bij HK en dan zien dat je voor 40 dollar een 450 heli hebt... Ik ken dat :D

Ja het ging mij om de Gaui. Dus ik had dat allemaal in de winkelwagen en toen dacht ik ik heb nog een zooi gewicht over dus dan plemp ik er een Firefox bij voor dezelfde shipping kosten. Is het wat dan ben ik blij. Zoniet dan ziet het er tenminste leuk uit en komt het wellicht nog van pas.. Overigens zijn de reviews van de firefox best ok. Zal niet jaren meegaan maar kan best leuk uitpakken als ik een beetje geluk heb.

Had zo bij HK een leuke military Chinook gezien van Walkera. Spijtig dat deze 'vast' zitten aan Walkera TXen. Ga geen RTF heli's meer kopen. Liggen hier al zenders genoeg. Lijkt me wel leuk om op bureau wat rond te dollen :)
Ben mezelf die impulsaankopen aan het afleren. Al rommel genoeg hier :)

Ik heb ook dozen vol rommel.. Moet het gaan stroomlijnen want het loopt uit de hand. Ik ben gek op Walkera maar het is gewoon onhandig dat ze de rx en tx koppelen en er geen vrijheid in geven. Die valt dus af. Alhoewel ik wel met een schuin oog kijk naar hun nieuwste micro's.
Vooralsnog wil ik graag met de 450 en de 500 verder. Verder simmen en af en toe de mcpx uitlaten. En dan zien we wel verder. Dus voorlopig geen grote uitgaven meer. Misschien nog een licentie voor een betere sim. Weet niet. Ga ik nog bekijken. Mocht de 200 het leuk doen is het meegenomen. Dan kan ik af en toe in de tuin nog wat rommelen. Kan ook met de mcpx trouwens maar maatje groter is ook leuk. De Firefox is zelfs wat groter dan de 250. De 250 is 43 cm en de Firefox 50 cm. Zo zijn trouwens alle Gaui's een slordige 7-8cm langer dan hun opponenten. Mijn 500 wordt 90 cm lang t.o.v de 83 cm lange trex 500. En de Gaui X7 is 150 cm lang..

Ding is dat die micro'tjes/klonen niet veel kosten. Koop je snel eentje en nog eentje en nog eentje.... Uiteindelijk voor dat geld bouw je een hele mooie heli. Daarom dat ik meteen zoveel geld in de Atom gepompt heb. Kan ik meteen lange tijd voort. Nu gewoon nog een leuke kleine broer zoals een Rex250 en we kunnen zowel binnen als buiten voort voor een hele periode :)

Klopt niet. Solo Pro is inderdaad goedkoop. En de coaxen ook. Maar de walkera cp modellen waar ik op doel zijn best kostbaar. Mijn V100D01 wat dan nog een flybarless FP is was al 190 euro. De cp modellen die nu uitkomen liggen rond de 250 vermoed ik als je ze hier zou kunnen kopen of als je ze importeert. Dus de V100D03 serie en inmiddels ook al de V100D08.. Mooie en complete cp heli's trouwens. Maar duur en je zit met dat zender gedoe.. Walkera heeft best mooie zenders. Zeker de Devo die net uit is lijkt een prima zender maar hun RX-en zijn peperduur. Bovendien updaten ze hun rx-en constant dus je weet nooit hoelang je met je zender kunt doen. Komt straks de Devo II uit en dan werkt die niet met jouw 1ste generatie peperdure rx-en. Dat lijkt namelijk nu ook al te gebeuren. Hun nieuwste zender werkt niet met alle rx-en die wel werkten met de 2801 pro zender..
Vind dat je op z'n minst wel backward compatibility mag verwachten. Anders blijf je aan de gang.

Laatst bewerkt:
@chow

Is het niet handiger als je eerst eens een beetje leert vliegen met de heli's die je hebt?

Ik bedoel, lijkt me beter dan steeds iets nieuws kopen als je dat nog niet onder de knie hebt

Vliegen met de mcpx ging best goed in Suriname. Heb daar veel tijd in het vliegen kunnen steken. Dus kan nu side makkelijk en ook heen en weer vliegen is geen probleem meer. De 450 is eigenlijk nog makkelijker. Die vlieg ik ook heen en weer alleen wil ik dat kruis er pas afhalen als het weer rustig is. Moet dat ding namelijk dan opnieuw trimmen. Ik kan nog geen 3D maar kan de heli's wel gewoon een beetje rondvliegen. Meer hoeft ook niet nu. De pest is dat ik nu de 450 best vaker wil vliegen omdat deze vrij chill vliegt. Maar als je naar buiten kijkt zie je het probleem..
De Gaui is een logisch vervolg. Is rustiger in de vlucht en ik kan dan een heli in Suriname laten. Zal de 450 zijn denk ik...
Ondertussen simmen. Dat gaat ok. Beter dan in het echt. Minder spanning denk ik.

Zodra de 450 van het kruis is verlost zal er wel een filmpje komen.. Ik heb wel gemerkt dat filmen tijdens het vliegen extra lading geeft. Dan wil je het te goed doen zeg maar. Maar goed, ik wacht op beter weer dus. Misschien komend weekend als ik de knmi mag geloven. En dan ben ik niet te beroerd om ook wat te filmen hoor. Gaat nu allemaal vrij chill na de hulp van Brutus. De spanning is eraf. Dus dan sta je een stuk relaxter te vliegen.. Is u nog druk in de weer met de mcpx?

Ik ben altijd druk in de weer met mijn mCPx, hier het laatste filmpje toen ik wat in de tuin in de UK aan het rondcrossen was. Het is niet echt goeie kwali maar ik heb wel de mCPx leren vliegen in de tijd dat ik daar was. Vooral in beperkte ruimtes de snelheid onder controle houden en natuurlijk niet crashen terwijl je wat experimenteert:

Sinds ik 7 extra LiPos heb ga ik soms eropuit om een uurtje rond te sjezen, ik kan het iedereen aanbevelen.

Long live the Hobbyking/Turnigy Nanotech BTW!

Had dat filmpje inderdaad gezien.. Eerlijk gezegd had ik wel mijn reserves bij groter vliegen. Maar ik moet bekennen dat ik de 450 makkelijker vind. Natuurlijk is de spanning hoger omdat een crash gelijk kapot is maar in de handling is het gewoon makkelijker. Althans, dat vind ik. Minder nerveus. Minder stickinput nodig. Enige is dus wel de extra spanning dat bij een echte stuurfout je heli ook echt stuk is. Maar overall vind ik het best heel fijn vliegen. De mcpx pak je op. De 450 niet. Maar de 450 is niet zomaar opeens weg. Die reageert een stuk "voorspelbaarder".

Back