Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

HAHAHA, zeer handig.:cool:
heb dit ook al eens gedaan met m'n v450d01.
een hommel en een zwerm vliegjes, die rond m'n gezicht bleven vliegen.
er bleef niks meer van over :D

Heb gisteren men heli nog eens de grond ingeboort :o Was niet mijn fout, alhoewel.. Normaal vloog ik makkelijk zo'n 3min en half met 1 batterij (ja dat is weinig, die batterij is immers een slechte batterij en zijn levensduur is al gehalveert op zo'n 20 vluchtjes :( ), maar dus.. toen ik aan 3min en half zat, was ik nog lekker aan het rondvliegen en was van plan om net te gaan landen toen opeens de heli AL zijn power verloor en BAM de grond in. Gelukkig draaiden de bladen niet hard meer dus was de crash in 10 minuutjes weer gefixt :p Had gelukkig dat onderdeel nog op voorraad :D De testvlucht is inmiddels al gemaakt en hij vliegt weer perfecto! :D

Ik denk maar toch om die batterij niet meer te gebruiken aangezien ik elk moment mijn 3 nieuwe turnigy lipo's verwacht voor de deur :banana:

Heb gisteren men heli nog eens de grond ingeboort :o Was niet mijn fout, alhoewel.. Normaal vloog ik makkelijk zo'n 3min en half met 1 batterij (ja dat is weinig, die batterij is immers een slechte batterij en zijn levensduur is al gehalveert op zo'n 20 vluchtjes :( ), maar dus.. toen ik aan 3min en half zat, was ik nog lekker aan het rondvliegen en was van plan om net te gaan landen toen opeens de heli AL zijn power verloor en BAM de grond in. Gelukkig draaiden de bladen niet hard meer dus was de crash in 10 minuutjes weer gefixt :p Had gelukkig dat onderdeel nog op voorraad :D De testvlucht is inmiddels al gemaakt en hij vliegt weer perfecto! :D

Ik denk maar toch om die batterij niet meer te gebruiken aangezien ik elk moment mijn 3 nieuwe turnigy lipo's verwacht voor de deur :banana:

Ik zou als ik jou was een batt alarm kopen, dan zit je altijd goed, slechte accu of niet. Ik gebruik ze ook, piepen en meteen landen, en dan zit er nog 10.8 volt in.

Link

Ik zou met alle respect niet dit soort risico's nemen. Als die KDS op iemand terecht komt zijn de rapen gaar..

Beetje kwakkelend weer hier. Ik wilde nog wat gaan vliegen vandaag maar denk niet dat het ervan gaat komen. Ik denk dat ik maar weer wat aan de Gaui ga sleutelen.

Ik zou met alle respect niet dit soort risico's nemen. Als die KDS op iemand terecht komt zijn de rapen gaar..

Wat heeft dat ermee te maken :confused: Als ie uit de lucht valt dan ga je toch niemand raken :???: Tenzij je boven mensen vliegt, maar dat doe ik namelijk niet.. ;)

En ik ben van plan om binnekort zo'n alarm te kopen, en tot ik die heb ga ik gewoon binnen een veilige vliegtijd blijven van 5 minuten, ik denk dat er dan wel niets mis zal gaan..

Tsja, ik zou persoonlijk niet gaan vliegen met een lipo waar je vantevoren van weet dat deze niet in orde is.. Overigens neem ik aan dat je zelf ook niet graag je 450 wilt koppen als je in een fast forward opeens ontdekt dat hij het niet meer doet :D

Klopt. Maar je kunt hem wel op je kop krijgen... Je kunt crashes overigens natuurlijk nooit uitsluiten. Ging mij er alleen maar om dat je zoveel mogelijk risico's uitsluit... Ik neem aan dat je ook niet gaat vliegen als je weet dat een servo soms hapert..

Maar goed.. Hier gaat vliegen niks meer worden vandaag. Steeds als het even mooi lijkt te worden komen er weer spetters..

De servo arms van de Gaui zitten erop. Ik ben niet 100% zeker of ze goed zitten. Heb het even gedropped bij iemand die ook een Gaui 425 heeft. Dit was wel even een lastig deel omdat de foto's van bouwverslagen de stand van de armen anders weergeven dan de handleiding.. Maar goed. Het is mits nodig snel aangepast. Volgende onderdeel is de main en tailgear. Hierover ben ik ook niet zeker maar dat los ik morgen op. Daarna is het weer redelijk straightforward gelukkig..

6113590148_3ac53bc642_z.jpg

Maar der zat niks vn power meer in de bladen dus veel schade kan hij niet maken hé ;)

Dat zijn beroemde laatste woorden...

Jij hebt duidelijk nog nooit een technische storing meegemaakt.
Heli vliegt netjes, opeens bv servo kapot en heli slaat snoeihard linksaf.
Daar zou dus bv een voorbijganger kunnen fietsen die achter je rug voorbij kwam.

Je hoovert op een paar meter recht voor je, lipo gaat te laag en de regelaar gaat in cutoff. je failsafe is natuurlijk niet ingesteld, zal waarschijnl standaard op "stand vasthouden" staan. Dus was jouw laatste correctie tik achterover, komt ie gewoon op jou af gevallen.

Stel, jij bent hard rondjes aan het vliegen. Aan het eind van een bocht kapt opeens de regelaar ermee omdat de accu te laag zakt. Gevolg, heli knalt voluit de bocht uit en boort zich ergens in wat op dat moment het eerste voorhanden is.

Stel, de lipo is echt slecht en hij ontvlamt in de lucht.
Zelfde punten als hiervoor, allen dan een bommetje toevoegen.

Een nieuwe lipo als je gek doet :45 eur.
Nieuwe onderdelen als gevolg van geen lipo's kopen: 200 eur (met wat geluk)
Het gezicht van een omstander omdat je willens en wetens je defecten laat zitten: ?

Dat zijn beroemde laatste woorden...

Jij hebt duidelijk nog nooit een technische storing meegemaakt.
Heli vliegt netjes, opeens bv servo kapot en heli slaat snoeihard linksaf.
Daar zou dus bv een voorbijganger kunnen fietsen die achter je rug voorbij kwam.

Je hoovert op een paar meter recht voor je, lipo gaat te laag en de regelaar gaat in cutoff. je failsafe is natuurlijk niet ingesteld, zal waarschijnl standaard op "stand vasthouden" staan. Dus was jouw laatste correctie tik achterover, komt ie gewoon op jou af gevallen.

Stel, jij bent hard rondjes aan het vliegen. Aan het eind van een bocht kapt opeens de regelaar ermee omdat de accu te laag zakt. Gevolg, heli knalt voluit de bocht uit en boort zich ergens in wat op dat moment het eerste voorhanden is.

Stel, de lipo is echt slecht en hij ontvlamt in de lucht.
Zelfde punten als hiervoor, allen dan een bommetje toevoegen.

Een nieuwe lipo als je gek doet :45 eur.
Nieuwe onderdelen als gevolg van geen lipo's kopen: 200 eur (met wat geluk)
Het gezicht van een omstander omdat je willens en wetens je defecten laat zitten: ?

Ik vlieg trouwens op een plek waar geen straat, wandelpad/fietspad dichtbij is. Ik weet nu wel dat ik niet meer met die lipo mag vliegen en doe dat ook niet ! Overigens had ik al nieuwe lipo's besteld en die zijn vandaag ook toegekomen, maar ik zie dat de connectoren anders zijn dan die van men heli :( heb al rondgekeken op het internet maar het lijkt dat ik dan de connector eraf moet doen en er eentje dat wel op mijn lipo's past erop moet solderen? of zou dit ook kunnen met een verlengkabeltje zodat ik niets moet solderen? Ik heb de XT60 connecter op men lipo's.

een verloopje? zou je me daarvan eens een linkje kunnen doorsturen want ik vind geen voor die connector, PB me anders even :p

Back